امام جمعه شهرکرد: جوانمردی و پهلوانی در ورزش تاریخ مصرف ندارد


به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی روز یکشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان و برخی از روسای هیات‌های ورزشی استان به مناسبت هفته تربیت بدنی افزود: ورزشکاران باید همواره از اخلاق و منش پهلوانی برخوردار شوند و در کنار ورزش به معنویات نیز توجه لازم را داشته باشند چرا که شجاع‌ترین مردم کسانی هستند که برهوای نفس خود غلبه داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: توسعه فرهنگ ورزش برای سلامت مردم جامعه مهم و تأثیرگذار است و ورزش تنها برای سلامت و بهداشت انسان‌ها به‌کار گرفته نمی‌شود و هم‌اکنون به‌عنوان یک حرفه و شغل شده است.

فاطمی با اشاره به اینکه ورزشکاران ایمان و عمل صالح را در سرلوحه کار خود قرار دهند و خودشان را به این سلاح مجهز کنند گفت: تکیه به ایمان و تقوا به عنوان رمز موفقیت و پیروزی انسان است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در زمان‌های گذشته کارهای به صورت دستی انجام می‌شد و همه افراد از سلامت و تندرستی برخوردار بودند اما با گسترش فناوری(تکنولوژی) و فراهم شدن وسایل زندگی، رفاه و آسایش مردم کارهای فکری و چشمی گسترش یافت.

وی گفت: افزایش برنامه‌های ورزشی و تحرک بدنی برای افزایش سلامت جسم و روح در زندگی امروزی یک ضرورت است و علاوه بر آن ورزشکاران در کنار بعد جسمانی، بعد روحی و معنوی خود را نیز پرورش دهند.

به گزارش ایرنا ،از ۲۶ مهرماه تا دوم آبان‌ماه به عنوان هفته تربیت بدنی و سلامت نامگذاری شده است.

هم‌اکنون در استان ۵۰ هزار و ۳۷۴ ورزشکار سازمان یافته که بیمه ورزشی دارند، ثبت شده که از این تعداد سال گذشته نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ ورزشکار در بخش قهرمانی در سطوح مختلف کشوری، ملی و بین‌المللی فعالیت داشتند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

سه‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

به‌گزارش ایرنا، عزیزالله گنجی روز یکشنبه تاکید کرد: از این مبلغ یک‌هزار و ۹۴۰ میلیارد …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ