آغاز رقابت هزار و ۵۰۰ ورزشکار در دومین المپیاد ورزشی معلولان تبریز


به گزارش ایرنا، دبیر دومین پارا المپیاد ورزشی جانبازان و معلولان تبریز روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه این جشنواره، اظهار کرد: این رقابت ها با هدف سلامتی، نشاط، شادابی و ایجاد انگیزه در بین نوجوانان و جواناان معلول برگزار می شود.

به گفته مرتضی دیوباد، آشنایی مردم با رشته های مختلف ورزشی معلولان و نیز استعدادیابی و معرفی ورزشکاران برگزیده رشته های یاد شده را از دیگر اهداف برپایی این پارا المپیاد عنوان کرد.

وی افزود: در این دوره از پارا المپیاد، هزار و ۵۰۰ ورزشکار معلول در ۲۸ رشته ورزشی به مدت یک ماه باهم به رقابت خواهند پرداخت.

وی اعلام کرد: پارا المپیاد معلولان یک رویداد فرا سازمانی است و علاوه بر شهرداری، نهادهایی مانند آموزش و پرورش استثنایی، بهزیستی، اداره کل ورزش و هیات های ورزشی نیز مشارکت دارند.

علی کشفیا، رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان آذربایجان شرقی نیز تاکید کرد: در روزگاری که عدم تحرک به معضل اصلی جامعه کنونی بدل شده، گام برداشتن در جهت تحرک، سلامت و شادی نوجوانان و جوانان به ویژه معلولان اقدامی ارزشمند است.

ایجاد ۵۰۰ هزارمتر مربع فضای ورزشی در تبریز/ سرانه ورزشی به ۷۰ سانتی متر مربع رسید

مدیرعامل باشگاه ورزشی شهرداری تبریز نیز اعلام کرد: به همت شهرداری تبریز در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بیش از ۵۰۰ هزارمتر مربع به فضای ورزشی در تبریز افزوده شد.

میرمعصوم سهرابی افزود: امروزه با توسعه جوامع شهری، سلامتی، شادابی و مقابله با آسیب های اجتماعی در اولویت نهادهای شهری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز نیز با آگاهی از موضوع، در کنار فعالیت‌های خدمات شهری و اقدامات عمرانی، با برنامه‌های مدون به مسایل ورزشی و اجتماعی ورود کرده است.

وی با اشاره به اهداف تعریف شده در برنامه چهارم توسعه، یادآور شد: افزایش سرانه های ورزشی به یک متر، مشارکت ۴۰ درصدی مردم در برنامه‌های ورزشی و افزایش سرانه ورزش به ۳۰ دقیقه در روز از مهمترین اهداف برنامه‌های بالادستی کشور است.

سهرابی با بیان اینکه اکنون میزان مشارکت مردم ۲۰ درصد و متوسط فعالیت‌های ورزشی در روز ۱۳ دقیقه است، گفت: برنامه ریزی و تکلیف مناطق ۱۰گانه به اجرای ۵۲ هفته در قالب جشنواره‌های ورزشی در طول سال با هدف بهبود جایگاه ورزش در بین مردم صورت گرفته است.

وی، توسعه زیرساخت های ورزشی را نیز در این راستا ارزیابی کرد و گفت: با افزایش ۵۰۰ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی تبریز، سرانه ورزشی این کلانشهر در ۲ سال از ۴۵ سانتی متر به ۷۰ سانتی متر مربع رسیده است و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، دومین پاراالمپیاد ورزشی جانبازان و معلولان تبریز از امروز یکشنبه ۲۹ مهر آغاز شد و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

کشف ۸۰۰ کیلوگرم آرد خارج از شبکه توزیع در مراغه

به گزارش ایرنا سرهنگ «توحید فارسی» یکشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این میزان …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ