آغاز هفدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» در گیلان

مسابقات قرآنی «مدهامتان» در گیلان

حجت‌الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از استان، از آغاز مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی «مدهامتان» به‌عنوان بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد در استان خبر داد و اظهار کرد: امسال هفدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به شیوه‌ای متفاوت با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط مساجد با یکدیگر و بررسی تجربیات ارزشمند دوره‌های قبل برگزار می‌شود.

وی گسترش فرهنگ قرآنی در مساجد و انسجام تیم قرآنی مسجد، هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد به همراه تقویت کانون‌های مجری طرح «مسجد؛ پایگاه قرآن» از اهداف برگزاری این مسابقات دانست و گفت: مسابقات متناسب با اولویت‌ها و نیازهای قرآنی مسجد بازنگری و با حفظ شاکله اصلی برگزار می‌شود.

حاجتی گفت: مرحله مقدماتی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با عنوان «میهمانی آیه‌ها» برگزار می‌شود که در این مرحله مسابقات در مساجد همجوار شهرهای مختلف با بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های مساجد برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به اینکه مرحله «مهمانی آیه‌ها» از ۱۹ مهر ماه آغاز شده و تا ۱۹ دی‌ماه ادامه دارد، تصریح کرد: تفسیر، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، ترجمه خوانی، مربی قرآنی کودکان، نقاشی آیات، صحت اذکار نماز، حفظ موضوعی قرآن، حفظ جزء ۳۰ قرآن و حفظ کل قرآن در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود؛ رشته‌های اذان و مکبری هم ویژه آقایان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: برای نخستین بار شاهد برگزاری این مسابقات به صورت تیمی در دو بخش بانوان و آقایان هستیم، این دوره از مسابقات ویژه دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال است؛ علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه «بچه‌های مسجد» به آدرس https://bachehayemasjed.ir مراجعه کنند. 

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

احداث ۴۴ چایخانه رضوی در فارس

به گزارش ایکنا از فارس، غلامرضا تدین، مسئول پیگیری ساخت چایخانه‌های حضرت رضا(ع) امروز، ۲۹ …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ