هوای سرد مهمان این هفته خراسان‌شمالی


نوربخش داداشی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه بارشی از امشب در استان آغاز می شود که در این زمینه هشدار سطح زرد صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه سبب بارش باران، در پاره ای نقاط رگبار باران و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد.

داداشی با بیان اینکه در ارتفاعات و مناطق سردسیر مه پیش بینی شده است، افزود: این سامانه تا صبح پنجشنبه هفته جاری در استان فعال است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی اظهار کرد: برای یکشنبه شب بارش پراکنده در بخش هایی از شمال و شمال غرب استان یعنی در شهرستان های راز و جرگلان، مانه، سملقان، شمال شهرستان های گرمه، جاجرم، شیروان و بجنورد پیش بینی شده است.

ماندگاری هوای سرد در استان

داداشی با اشاره به اینکه سرمای هوا تا صبح شنبه هفته آتی در استان ماندگار خواهد بود، گفت: مردم استان کاهش محسوس دمای هوای روزانه به میزان ۱۵ درجه سانتیگراد و ماندگاری هوای سرد را در مناطق مختلف تجربه می کنند، دمای هوای شبانه در مناطق مختلف استان نیز در این روزها به صفر درجه سانتیگراد خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی افزود: اکنون دمای هوای روزانه در مناطق مختلف استان ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است که این دما در روزهای پایان هفته به کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

مطالعات طرح جامع تفصیلی ۲ شهر خراسان شمالی انجام شد

سیدعلی میرکریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: همچنین مطالعات طرح …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ