تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی چهارمحال و بختیاری ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش ایرنا، محمود سلیمی روز یکشنبه در نشست تعدادی از ورزشکاران و مسوولان هیات‌های ورزشی استان با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته تربیت بدنی افزود: عملیات اجرای تعداد زیادی از این طرح‌ها از ۱۵ سال گذشته آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است و برای تکمیل هرچه سریعتر آنها علاوه بر اعتبارات دولتی به کمک و حمایت خیرین نیاز است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۱۹۰ مکان ورزشی زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان فعال است و با تکمیل این طرح‌های نیمه‌تمام سرانه فضای ورزشی استان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سرانه زیرساخت‌ها و مکان‌های ورزشی زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان ۳۴ سانتیمترمربع است گفت: با احتساب زیرساخت‌های ورزشی سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پروش، دانشگاه‌ها، ادارات این سرانه به حدود ۲ متر می‌رسد، که برای استفاده مطلوب از فضاهای موجود باید، بخشی‌نگری حذف شود.

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی چهارمحال و بختیاری ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سلیمی اظهار داشت: در یک سال گذشته ۱۲ مکان ورزشی در استان بهره‌برداری شده و همزمان با هفته تربیت بدنی سه طرح و دهه فجر چهار طرح ورزشی دیگر نیز در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری تنها استانی است که ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ندارد گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری استان هم‌اکنون در حال احداث است و تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

توسعه ورزش همگانی، ورزش محله‌محور و کوچه‌محور

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه فرهنگ ورزش همگانی و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در محلات استان از مهمترین برنامه‌های این اداره کل است تا شرایط حضور همه مردم استان به‌ویژه افراد شاغل و کم‌تحرک، از خدمات ورزش بهره‌مند شوند.

سلیمی اظهار داشت: امروز با توجه به کاهش تحرک و فعالیت افراد جامعه در تلاش هستیم جامعه را سمت تحرک، پویایی با ورزش تشویق کنیم.

یک‌هزار و ۷۰۰ قهرمان ورزشی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند

وی افزود: یک‌هزار و ۷۰۰ نفراز ورزشکاران استان که در مسابقات جهانی، بین‌المللی و ملی مقام کسب کرده‌اند به عنوان قهرمانان ورزشی استان شناخته می‌شوند.

به گفته وی، سال‌گذشته ورزشکاران استان در مسابقات پاراآسیایی هانگژو در رشته وزنه‌برداری و والیبال نشسته و امسال در مسابقات پارالمپیک و جهانی مقامهای برتر را کسب کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره ظرفیت های موجود در حوزه ورزش گفت: وجود قله‌های بلند زردکوه بختیاری، سایت‌های پروازی منحصربفرد و خاص استان در سطح کشور و خاورمیانه و وجود رودهای خروشان ظرفیت بسیار خوبی را برای توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در سطح ملی و بین‌المللی فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران استان در قالب ۵۲ هیات ورزشی فعالیت دارند گفت: برای حمایت از ورزش معلولان و توانیابان در سطح استان مجموعه ورزشی خاص این قشر وجود ندارد.

به گفته وی، حمایت نکردن صنایع از ورزش و ورزشکاران استان، کمرنگ بودن حمایت و کمک خیرین از ورزش استان از مهمترین مشکلات و چالش‌های این حوزه است.

به گزارش ایرنا، ۲۵ مهرماه تا دوم آبان ماه به عنوان هفته تربیت بدنی نامگذاری شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

امام جمعه شهرکرد: جوانمردی و پهلوانی در ورزش تاریخ مصرف ندارد

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی روز یکشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ