افزایش شهریه‌ رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد، تهدیدی برای عدالت آموزشی است


فرشاد ابراهیم پور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه افزایش شهریه رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد با جدیت در مجلس پیگیری خواهد شد اظهارکرد: نباید اجازه داد که افزایش شهریه ها باعث تضییع حقوق نخبگان و جامعه دانشجویی شود.

نماینده مردم ایذه،باغملک،صیدون و دزپارت ادامه داد: یکی از مهمترین گلایه های دانشجویان، افزایش نامعقول شهریه‌ها، بدون اطلاع قبلی بوده است.

به گفته نایب رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، افزایش سه برابری شهریه رشته‌های علوم پزشکی، دندانسازی و داروسازی دانشگاه آزاد در سال‌جاری نسبت به سال گذشته علت اعتراض دانشجویان شده است.

وی تصریح کرد: طبق گفته دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی این موضوع در دفترچه ثبت‌نام درج نشده و افزایش شهریه سه برابری از ۳۰۰ تا ۹۰۰ میلیون ریال بوده که همین موجب اعتراض آنان شده است.

بر اساس این گزارش، برخی دانشجویان اعتقاد دارند؛ افزایش شهریه در استان‌ها بیشتر از تهران بوده، زیرا دانشجویان قبلا ترمی ۳۰۰ میلیون ریال شهریه پرداخت می‌کردند و حالا شهریه ۹۰۰ میلیون ریال است؛ حال دانشجویان رشته های پزشکی این دانشگاه از هیئت امنای دانشگاه آزاد میخواهند توضیح دهند که بر چه اساسی شهریه ها به این میزان افزایش یافته است.

محمد قربانی گلشن آباد سخنگوی دانشگاه آزاد هفته گذشته در واکنش به موج اعتراضات دانشجویان نسبت افزایش شهریه رشته‌های علوم پزشکی این دانشگاه عنوان کرد: برای کیفیت خوب آموزش لازم بود شهریه در رشته‌های علوم پزشکی افزایش پیدا کند اما افزایش شهریه به هیچ وجه بیش از سه برابر نبوده و حتی کمی کمتر از دو برابر است.

او همچنین اعتقاد دارد؛ افزایش شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی معمولاً بین ۱۰ تا ۲۵ درصد است، اما این بار افزایش شهریه در رشته‌های علوم پزشکی کمتر از دو برابر شده است. دلیل این افزایش به تورم سالیانه و هزینه‌های بالای زیرساخت‌های آموزشی و تجهیزات پزشکی برمی‌گردد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

استاندار جدید تهران را بیشتر بشناسید

به گزارش خبرنگار ایرنا، از ابتدای انقلاب تاکنون ۲۳ استاندار سکان استانداری تهران را در …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ