نماینده مجلس: شهادت “یحیی سنوار” تمام بافته‌های رژیم غاصب صهیونیستی را پنبه کرد


سارا فلاحی” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهادت “یحیی سنوار” خونی تازه در رگ‌های مقاومت و جنبش‌های آزادی‌بخش فلسطین از جمله حماس، تزریق کرد و امروز چگونگی شهادت این فرمانده شجاع، الهام‌بخش تداوم قیام محور مقاومت شده و آنان را برای ادامه مبارزه با رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرده است.

وی افزود: یحیی سنوار در زمان حیات یک فرمانده جسور بود و اکنون با شهادتش نیز برای جبهه مقاومت، به ویژه ملت فلسطین و همه آزادگان جهان به یک اسطوره و قهرمان تبدیل شده و باید گفت که راه این شهید که همان ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی است، توسط جبهه مقاومت و همرزمانش ادامه خواهد داشت.

فلاحی یادآور شد: تولد، رشد و نمو شهید سنوار در اردوگاه آوارگان “خان یونس” و در فضای آوارگی بوده است که همین شرایط سخت، او را به مسیر دفاع از ملت و سرزمین‌های اشغالی فلسطین، وارد میدان کرد و به خوبی هم در این عرصه درخشید و به شهادت رسید.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهید یحیی سنوار شاهد انبوه ظلم‌های استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس، علیه هموطنانش بود و مشاهده این ستم‌ها و ظلم‌ها، کشتار کودکان و زنان، نسل کشی و جنایت‌ها، مبارزی شجاع را برای انتقام از دشمنان بشریت و ملت مظلوم فلسطین تربیت کرد.

وی ادامه داد: شهید یحیی سنوار ۲۲ سال برای آزادی سرزمینش در زندان‌های مخوف رژیم صهیونیستی رنج اسارت را به جان خرید و این سختی‌ها نه تنها روحیه و اراده‌اش را نشکست، بلکه شجاعت و استواری باور و اعتقادش، بازجوها و مأموران سفاک صهیونیستی را از پا در آورد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به خواست و اراده خداوند متعال، نحوه شهادت و رزم بی‌امان و شجاعانه شهید سنوار تا آخرین قطره خون، الهام‌بخش قیام مردم فلسطین و جبهه مقاومت شده و این راه تا آزادی قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی فلسطین ادامه دارد.

به گفته فلاحی، در شرایطی که نتانیاهو سرمست از نسل کشی در غزه و لبنان و شهادت فرماندهان مقاومت بود، شهادت سنوار با شرایطی که خود رسانه‌های صهیونیستیمنتشر کردند، تمام بافته‌های رژیم کودک‌کش اسرائیل را پنبه کرد.

وی افزود: به طور قطع مسیر مقاومت تا آزادی کامل قدس شریف با قدرت ادامه خواهد یافت و هرگز این خون‌های به ناحق ریخته شده، بی پاسخ نخواهد ماند و خون سنوار و سایر شهدای مقاومت وثیقه بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی و قدس و برقراری عدالت خواهد بود.

به گزارش ایرنا، شهید یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان “خار و میخک” را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان “شکوه” (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغالتحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز پنجشنبه هفته گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

کلیپ منتشره در رسانه‌های مختلف که روزهای پایانی هفته گذشته توسط رژیم اسرائیل منتشر شد نحوه شهادت و آخرین لحظات زندگی این فرمانده حماس را توسط پهپاد نظامی به تصویر کشده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

سریال‌های «روز خون» و «فریبا» در راه آنتن/ قصه‌هایی از حادثه شاهچراغ و اینفلوئنسرها

به گزارش خبرنگار تلویزیون ایرنا، سریال «فریبا» با نام قبلی «عفیف» به کارگردانی محمود معظمی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ