بکارگیری و در اختیار گذاشتن ملک به اتباع غیرمجاز جرم است

به گزارش دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرماندهی انتظامی کشور در دیدار با آیت‌الله «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به همراهی خوب مردم این استان با پلیس، اظهار داشت: جرم سرقت در استان کاهش ۱۷ درصدی داشته است و در بحث کشفیات، سال گذشته ۳۶ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم که امسال این آمار در استان بالای ۴۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه نگهداری سلاح غیر مجاز جرم است، گفت: استفاده غیر مجاز از سلاح مجاز نیز باعث بروز آسیب‌های جدی به شهروندان این استان شده است که لازم است با فرهنگ سازی درست در این حوزه از به وجود آمدن خسارات احتمالی جلوگیری شود.

 

جانشین فرماندهی انتظامی کشور عنوان کرد: تردد وسایل نقلیه با پلاک مخدوش در استان جرم است و در این حوزه هم پلیس با متخلفان برخورد قاطعانه خواهد کرد.

 

وی به موضوع اتباع بیگانه غیر مجاز اشاره کرد و گفت: در هر کشوری حضور اتباع بیگانه غیر مجاز جرم است؛ فراجا هم در حوزه جمع آوری اتباع غیر مجاز اقدامات لازم را انجام می‌دهد، اما باید ابزار‌های لازم برای مراحل بعدی نیز وجود داشته باشد که در این زمینه نیاز به همراهی سایر دستگاه‌ها داریم.

 

بکارگیری و در اختیار گذاشتن ملک به اتباع غیرمجاز جرم است

 

سردار رضایی همچنین به همکاری دولت چهاردهم با پلیس در زمینه انسداد و ساماندهی مرز‌ها گفت: دولت اعتباراتی را در خصوص تقویت انسداد مرز‌ها مصوب کرده و کار‌ها نیز اکنون خوب پیش می‌رود، اما آنچه که نیاز است باید برابر پروتکل‌های مرزی که تعریف شده مرزبان‌های هر دو کشور چه ایران و افغانستان و چه ایران و پاکستان از مرز‌های خود مراقبت کنند.

 

وی یادآور شد: البته برخی کشور‌ها در سال‌های گذشته اقدامات و همکاری‌های خوبی در زمینه انسداد انجام داده اند و مراکزی را نیز ایجاد کرده‌اند، اما هنوز در برخی مناطق مشکلاتی وجود دارد و همین امر نیز زمینه ورود اشرار، اتباع غیرمجاز، قاچاق مواد مخدر و ناامنی در مرز‌ها خواهد شد که انتظار ما این است همکاری‌ها با جدیت و تعامل بیشتری انجام شود.

 

سردار رضایی در زمینه جدیت و قاطعیت فراجا برای خروج اتباع غیرمجاز از کشورمان نیز گفت: برخی از اتباع خود معرف بوده و در حال برگشتن به کشور خودشان هستند شمار زیادی نیزهم هنوز مقررات ما به گوششان نرسیده یا رسیده و عمل نمی‌کنند آنها باید دقت کنند که این کار مجرمانه است.

 

وی توصیه و تاکید کرد: همه این اتباع خود را به پلیس معرفی کنند تا زمینه برگشت آنها فراهم شود.

 

جانشین فراجا گفت: توصیه ما همچنین به کسانی که اتباع را به کارگیری می‌کنند یا اینکه املاکی را در اختیار آنها می‌گذارند این است که اقدام آنها مجرمانه بوده و تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت و خود را گرفتار این اقدام مجرمانه نکنند.

 

وی، مجموعه انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد را مشرف به ماموریت‌های خود دانست و گفت: سامانه ۱۹۷ حلقه وصل پلیس با مردم است که اکنون انتقاد‌ها بیشتر به سمت پیشنهاد رفته است و مردم هم همکاری بسیار خوبی از طریق این سامانه با پلیس دارند.

 

سردار رضایی به طرح امنیت محله محور هم اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای فرامین مقام معظم رهبری بوده که از تجارب اول انقلاب به شمار می‌رود و ما این طرح را بومی‌سازی کرده‌ایم و محور هم کلانتری‌ها هستند که در بحث مقابله با خرده فروش‌های مواد مخدر و همچنین برخورد با اراذل و اوباش طرح بسیار خوبی به شمار می‌رود.

 

جانشین فرماندهی انتظامی کشور ابراز داشت: تقریباً همه جرایم کشور با مجازات تناسب نداشته و بازدارنده نیست و این عدم تناسب بین جرم و مجازات هزینه زیادی را به مردم و دستگاه انتظامی وارد کرده است.

 

انتهای پیام/


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

گروه‌های مقاومت از آمادگی بالایی برای مقابله با رژیم صهیونیستی برخوردارند

مشاور فرمانده‌ کل سپاه گفت: همه گروه‌های مقاومت از آمادگی لازم برخوردارند و این امر …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ