تخریب هدفمند مساجد در هند برای به حاشیه‌راندن مسلمانان

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه صوت پاکستان، تخریب سیستماتیک مساجد، زیارتگاهها و اماکن مقدس در هند تحت رهبری حزب بهاراتیا جاناتا به ریاست نارندرا مودی بخشی از یک کمپین تحت رهبری هندوتوا با هدف به حاشیهراندن مسلمانان هند  و تضییع حقوق مذهبی آن‌هاست.

در گزارشی که توسط مرکز خدمات رسانه‌ای کشمیر منتشر شده، آمده است که این تخریب‌ها نشان دهنده تلاشی عمدی برای محو تاریخ و حضور اسلام در هند است و یک دستور کار ریشه‌دار ضد مسلمانان را آشکار کرده که در دولت فعلی نهادینه شده است.

در این گزارش تصریح شده است که حزب بهاراتیا جاناتا که توسط ایدئولوژی افراطی هندو هدایت می‌شود، به دنبال برتری هندو است. در شرایطی که مسلمانان و سایر اقلیت‌ها به حاشیه رانده شده‌اند و به جایگاه درجه دوم رسیده‌اند و از حق قانونی خود برای انجام آزادانه اعمال دینی خود محروم شده‌اند.

در این گزارش آمده است که از سال 2014، زمانی که مودی قدرت را به دست گرفت، افزایش شدید حوادث خشونت‌آمیز علیه مسلمانان وجود داشته است؛ از جمله قتل‌های غیر قانونی، حمله به مکان‌های مذهبی و سخنان و گفتمانی که مبنای آن نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان است. 

در این گزارش همچنین آمده است که این اقدامات بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای به حاشیه راندن مسلمانان و سلب هویت آن‌ها با استفاده از اماکن مذهبی به عنوان میدان نبرد در یک جنگ ایدئولوژیک است.

این گزارش همچنین می‌افزاید: هدف قرار دادن و تخریب ساختارهای مذهبی، اسلامی تجسم فیزیکی این روایت است که مسلمانان در دیدگاه مودی در مورد جایی ندارند.

در این گزارش ادعای هند درخصوص اینکه سیستم حکومتی آن یک دموکراسی سکولار است، رد شده و تصریح شده است که اقدامات دولت تحت رهبری حزب بهاراتیا جاناتا با این ادعا در تضاد کامل است و این حزب به صورت هدفمند و سیستماتیک در تلاش است تا فضایی که برای زندگی و انجام امور دینی مسلمانان فراهم است، بیش از پیش محدودتر شود.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

قضات هنگام قضاوت، افراد را نسبت به حکم داده‌شده اقناع کنند

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ