امکان تخصیص و تفکیک حق بیمه کارفرمایان دستگاه‌های اجرایی فراهم شد

به گزارش ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، محمد محمدی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: به منظور مساعدت با کارفرمایان کارگاه‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی و ایجاد نظم و ترتیب در ارسال لیست و پرداخت حق بیمه و نیز اسناد مالی و مطالباتی، امکان تخصیص و تفکیک مبلغ حق بیمه مربوط در ماه جاری، معوق و متمم در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان در قسمت حق بیمه کارکنان دستگاه‌های اجرایی اتخاذ و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: مبلغ حق‌بیمه کارکنان کارگاه‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی، از سوی اداره کل خزانه وزارت امور اقتصادی و دارایی به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌شود و درج و ثبت مبلغ مربوطه توسط ذیحساب دستگاه مربوطه نیز در سامانه غیرحضوری حق‌بیمه کارکنان دستگاه‌های اجرایی صورت می‌پذیرد.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: با توجه به اینکه مبلغ مذکور بدون تفکیک (لیست ماه جاری، معوق و متمم) و به صورت کلی اعلام و ارسال می‌شود؛ این امر منجر به بروز مشکلاتی از قبیل ایجاد بدهی مضاعف می‌شود و لذا سازمان تأمین اجتماعی به منظور مساعدت با کارفرمایان در این بخش و جلوگیری از مشکلات یاد شده، امکان تفکیک و تخصیص مبلغ حق‌بیمه متعلقه را در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir بر اساس سال، ماه و لیست ماه جاری، معوق و متمم فراهم کرده است.

محمدی گفت: بر این اساس، فایل آموزشی «راهنمای نحوه تخصیص و تفکیک مبلغ حق‌بیمه مربوط به لیست ماه جاری، معوق و متمم در سامانه غیرحضوری حق‌بیمه کارکنان دستگاه‌های اجرایی» در سایت سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir قرار داده شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معادل ۷۰ درصد بیمه شدگان در قالب بیمه اجباری تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی در راستای سیاست‌های کلی نظام در حوزه تامین اجتماعی به پوشش بیمه‌ای کارگران و حقوق بگیران در قالب بیمه اجباری و صاحبان حِرَف و مشاغل آزاد به صورت اختیاری و سایر اقشار جامعه از جمله زنان خانه دار و دانشجویان در قالب بیمه فراگیر خانواده ایرانی می‌پردازد.

این سازمان با پوشش بیش از نیمی از جمعیت کشور نقش اساسی در پشتیبانی از نیروی کار و تعمیق احساس امنیت اجتماعی و اقتصادی بر عهده دارد، حمایت از کارگران و خانواده آنان در برابر بیماری‌ها، حوادث، بیکاری، پیری و از کارافتادگی از وظایف و کارکردهای مهم تامین اجتماعی است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

استاندار فارس: فناوری‌های نوین و قضات به روز لازمه توسعه عدالت در عصر کنونی است

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری فارس با …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ