بارش‌ پراکنده باران برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شد


معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا اواسط هفته نیز وزش باشد شدید در استان پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن خیزش گرد و خاک در برخی نقاط مستعد است.

وی ادامه داد: در خصوص آلودگی هوا و خیزش گرد و خاک در استان هشدار سطح زرد صادر شده است و توصیه می‌شود تا در این مدت نسبت به تحکیم سازه‌های سبک و موقت اقدام و از توقف در کنار درختان و سازه‌های ناایمن پرهیز شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دما نیز تا پایان روند کاهشی دارد و پیش‌بینی می‌شود پایان هفته هوا سردتر شود.

نوروزی یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته بلداجی با کمینه دمای سه درجه سانتی‌گراد سردترین و مالخلیفه با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، سال زارعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شرایطی در چهارمحال و بختیاری به پایان رسید که بارش‌های آن در مقایسه با میانگین بلندمدت ۱۶ درصد کاهش داشته است.

خشکسالی‌های اخیر چهارمحال و بختیاری از سال آبی ۸۵-۸۶ آغاز شده است و در طول این سالها پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان برجا گذاشته است.

این استان سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و هرگونه تغییرات اقلیمی در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی چهارمحال و بختیاری ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش ایرنا، محمود سلیمی روز یکشنبه در نشست تعدادی از ورزشکاران و مسوولان هیات‌های …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ