حدود ۷۰ درصد از اعتبارات حوزه راهداری مراغه از منابع ملی است


«اروجعلی علیزاده» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اخیرا آخرین وضعیت راه‌های روستایی مراغه در جلسه‌ای با حضور فرماندار این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در مجموع با این میزان اعتبار، ۱۷ طرح بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان به طول ۸۰ کیلومتر در اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه این طرح‌ها به طور متوسط حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: هفت طرح از این تعداد به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

«علیزاده» این را هم بیان کرد: روکش آسفالت ۲۴ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح‌های سال جاری است و در محورهای مراغه – هشترود و همچنین خداجو نیز آسفالت‌ریزی تا پایان فصل کاری ادامه می‌یابد.

کاهش سوانح در جاده مراغه – هشترود با اصلاح نقاط حادثه‌خیز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: حذف نقاط پرحادثه محور مراغه – هشترود از سال گذشته آغاز شد و همین موضوع سوانح رانندگی را در این محور کاهش داده است.

«علیزاده» افزود: در محور مراغه – هشترود حجم بالایی از ترافیک وجود دارد در حالی که این جاده در حد راه فرعی درجه یک و کوهستانی است.

وی با بیان اینکه سوانح رانندگی متعددی طی سال‌های گذشته اتفاق می‌افتاد، ادامه داد: سال گذشته و پس از بررسی‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۲۰ نقطه پرحادثه شناسایی و ۱۰ مورد از آنها اصلاح شد.

به گفته وی اصلاح ۱۰ نقطه پرحادثه نیز طی سال جاری در دستور کار قرار گرفت و اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در این زمینه همچنان ادامه دارد.

وی به تعریض ابتدای جاده مراغه به سمت داش‌آتان و همچنین تقاطع داش‌آتان اشاره، و ابراز امیدواری کرد که با حذف نقاط حادثه‌خیز آمار سوانح رانندگی به حداقل برسد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

فرمانده دیگری با شهادت سنوار از درون مقاومت به پا می‌خیزد

زهرا خدادادی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: بیش از یکسال از آغاز …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ