شهردار: مراغه بیش از ۲.۵ میلیون مترمربع فضای سبز شهری و پارک دارد


«شهرام مروتی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۶۸۰ مترمربع از این میزان به پارک‌های احداثی در سطح شهر اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه ۲۱ پارک در شهر مراغه وجود دارد، اضافه کرد: مساحت چمن‌کاری ۱۹۰ هزار و ۵۱۴ مترمربع و گل فصلی نیز هشت هزار و ۴۳۹ مترمربع است.

شهردار مراغه به عناوین برخی از پارک‌های مراغه اشاره کرد و ادامه داد: پارک‌های مسافر، شهدا، کوثر، معلم، یادگاران، صوفی‌چای، غفاریه، ملت، شادی، راه‌آهن، یوسف‌آباد، انزاب، سلامت، ایثار، الغدیر، ولیعصر(عج)، مهر و ترافیک از جمله این پارکهاست.

به گفته وی ۶۵ هزار و ۸۲۳ اصله درخت در داخل شهر مراغه وجود دارد و مساحت جنگلکاری و انبوه‌کاری نیز ۴۹۸ هزار و ۴۴ مترمربع است.

«مروتی» با بیان اینکه اکنون هشت باغ در محدوده شهری در تملک شهرداری است، اظهار کرد: مساحت این باغات ۶۴ هزار و ۵۳۱ مترمربع و عناوین آنها باغ‌های «فارسی سابق»، «بهشتی‌فام»، «رضاپور»، «مرتضوی»، «قویدل»، «نجدمحمدی»، «دکتر جوادی» و«فیروزفر» است.

به گزارش ایرنا بسیاری از دوستداران محیط زیست در مراغه دغدغه قطع درختان در محدوده شهری را دارند تا ویژگی باغشهری این کهن‌شهر حفظ شود.

اخیرا نیز مجموعه مدیریت شهری نسبت به قطع چند درخت در خیابان پاسداران واکنش نشان داد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

۲۸ درصد دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه تبریز پذیرش شدند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دکتر صفر نصرالله زاده در نشست شورای راهبردی دانشجویان بین …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ