طرح‌های عمرانی شهرری زیر ذره‌بین شورای اسلامی پایتخت +فیلم

به گزارش ایرنا، در قالب طرح رصد ۳ با حضور محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه۲۰ (شهرری)، معاونین و جمعی از اصحاب رسانه از پروژه های کلان این منطقه از جمله قطب گردشگری بی بی شهربانو، احداث مجموعه ورزشی تقی آباد و سرای محله حمزه آباد و تعدادی از پروژه های توسعه محلی بازدید شد.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای تشکیل شورای ششم توجه ویژه به پروژه های توسعه محلی و بودجه و اعتبارات مناطق ۲۲گانه را مدنظر قرار دادیم تا طرح ها بر اساس نیازها و مطالبات مردم اجرا شود، گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون اعتبار بودجه منطقه ۲۰، چهار برابر شده است و ۱۴ هزار میلیاردریال برای پروژه های محله های این منطقه اعتبار و بودجه تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۳۰۰ پروژه توسعه محلی در این منطقه اجرا شده است، افزود: احداث ۱۶ میدان میوه و تره بار، احداث ۶۹ کیلومتر کانیو و ۵۹ هزار مترمربع پیاده روسازی، بازسازی ۳۷ مورد چمن مصنوعی، احداث و مرمت ۲۳۱ چشمه بهداشتی و توزیع ۲۱۹ هزار تن آسفالت از جمله اقدامات انجام شده طی ۳ سال اخیر است.

طرح‌های عمرانی شهرری زیر ذره‌بین شورای اسلامی پایتخت +فیلم

وی با اشاره به بازدید از طرخ های کلان منطقه ۲۰ اظهار داشت: اجرای قطب گردشگری بی بی شهربانو با پیش بینی بودجه بالغ بر چهار هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران و ۳۱۰ میلیارد ریال بودجه منطقه در چند فاز احداث می شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: احداث سرای محله حمزه آباد با اعتبار ۳۰۰ میلیاردریال و احداث مجموعه ورزشی ۲ هزار مترمربعی در محله تقی آباد با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از دژ رشکان گفت: امروز برای سومین سال متوالی طرح رصد ۳ با بازدید از پروژه‌های کوچک مقیاس محلات در منطقه ۲۰ شهرری کلید خورد و طی بازدیدی که از پروژه‌ها انجام شد، پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته و مسائل بودجه‌ای برطرف خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: درخصوص اثر تاریخی دژ رشکان گزارشی از وضعیت این اثر باستانی ارائه و در راستای محصور شدن آثار و استفاده مردم و نیز ثبت جهانی آثار اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.

رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) نیز در این بازدید گفت: در طرح رصد ۳ میزان پیشرفت فیزیکی، هزینه کرد، اعتبارات و میزان رشد و روند اجرای احداث عملیات عمرانی برخی کلان پروژه ها مورد بازبینی قرار گرفت.

طرح‌های عمرانی شهرری زیر ذره‌بین شورای اسلامی پایتخت +فیلم

وی با اشاره به اینکه قطب گردشگری بی بی شهربانو یکی از ارزشمندترین پروژه ها در حوزه گردشگری است اظهار داشت: فاز اول پروژه قطب گردشگری بی بی شهربانو توسط سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در حال اجرا است و دامنه جنوبی کوه بی بی شهربانو را تبدیل به یک فضای تفرجگاهی و گردشگری می کند.

شنگی ادامه داد: محله تقی آباد فاقد مجموعه ورزشی بود و بر اساس مطالبات شهروندان مجموعه ورزشی در زمینی به مساحت ۲هزار مترمربع و با هزینه ۳۰۰ میلیاردریال در حال اجرا است و پیش بینی می شود تا حدود هشت ماه آینده افتتاح شود.

این مسئول افزود: احداث سرای محله حمزه آباد با هدف ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به شهروندان در حال اجراست و تا پایان سال افتتاح خواهد شد و با افتتاح این سرا تمامی ۲۰ محله این منطقه دارای سرای محله خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه در یکسال گذشته حدود ۱۶۰ هزار تن آسفالت در این منطقه توزیع شده است، اعلام کرد: بازسازی ۲۴ مورد آبنما در دستور کار قرار گرفته است که از جمله بازسازی آبنمای میدان نماز با مساحت حدود ۱۰هزار مترمربع در حال اجراست و در رویکرد جدید بازسازی نهر، جدول، پیاده روسازی و آسفالت کامل معابر درجه ۲ و ۳ اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه گردشگری زیارتی در شهرری، احداث دیوار پیرامونی امامزاده عبدالله (ع) با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیاردریال اجرایی شد.

شنگی با اشاره به اینکه تلاش کردیم ورودی های منطقه نسبت به سایر مناطق متفاوت باشد بیان کرد: در خیابان فدائیان اسلام حدفاصل بزرگراه آزادگان تا میدان حضرت عبدالعظیم(ع) عملیات نورپردازی با استفاده از ریسه های نوری به طول بیش از چهار هزار متر اجرا شد.

این گزارش حاکی است در ادامه بازدید از پروژه ها، جلسه هم اندیشی با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، رئیس کمیته بودجه، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و مدیران ارشد منطقه ۲۰ و کنشگران و فعالان اجتماعی محلات برگزار شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

فرماندار ری: مسئولان شهرستان با نظارت بر بازار قیمت‌ها را کنترل کنند

به گزارش ایرنا، مهدی باب الحوائجی روز دوشنبه درهشتمین نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان ری …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ