برداشت مکانیزه گوجه فرنگی برای نخستین بار در فاروج + فیلم


ابراهیم شمشیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۶۵۰ هکتار از کشتزار های فاروج زیر کشت گوجه فرنگی رفته است که پیش بینی ها برداشت ۳۰ هزار تن محصول است.

وی با بیان اینکه فاروج رتبه نخست کشت گوجه فرنگی خراسان شمالی را دارد، افزود: گوجه فرنگی تولیدی استان بیش از نیاز مصرفی این خطه است به گونه ای که محصول مازاد بر نیاز به استان های مجاور حمل و بخشی نیز به کارخانه های رب فعال ارسال می شود.

شمشیری خاطرنشان کرد: در شهرستان فاروج با وجود کارخانه رب با ظرفیت تولید سالانه پنج هزار تن، روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن، گوجه فرنگی کشاورزان داخل استان فرآوری و محصول به کشورهای روسیه ، اوکراین، قزاقستان، عراق و افغانستان صادر می‌شود.

پیش بینی تولید ۶۹ هزار تن گوجه فرنگی

به گزارش ایرنا، صیفی کاران امسال یکهزار و ۵۲۵ هکتار از کشتزارهای استان را زیر کشت گوجه فرنگی برده اند که پیش بینی می شود ۶۹ هزار تن محصول برداشت شود.

سطح زیر کشت گوجه فرنگی در استان در سال زراعی جاری طبق الگوی کشت و نیاز استان است چرا که این محصول پر آب است و نباید کشاوزان بیش از این میزان کشت کنند.

وضعیت میزان فرآوری گوجه فرنگی در استان مناسب است و بخشی نیز به صورت تازه خوری مصرف می شود .

پنج واحد تولیدی کارخانه رب در خراسان شمالی وجود دارد و ظرفیت سالانه جذب مواد اولیه سه کارخانه فعال تولید رب گوجه فرنگی در استان ۷۵ هزار تن است که ۱۵ هزار تن رب تولید خواهد شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

۳۰۰ دانش‌آموز بجنوردی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند 

ابوالقاسم اکبری به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دانش آموزان در قالب ۶ دستگاه اتوبوس …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ