تولید “خمیر ترش” در چهارمحال و بختیاری فناورانه شد


به‌گزارش ایرنا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، حمید قنبری روز دوشنبه تاکید کرد: دستیابی به فناوری تولید خمیر ترش، بازمهندسی و بهره‌گیری مناسب تر از خطوط تولیدی، دستیابی به فناوری تولید خمیر منجمد، مطالعه و پژوهش پیرامون انواع نان بدون گلوتن، بهبود روش‌های آنالیز مواد اولیه و بهبود فرمولاسیون از دستاوردهای علمی واحد تحقیق و توسعه آن است و تولید خمیر منجمد، انواع نان بدون گلوتن و نان بلوط از محصولات جدید طراحی شده واحد است.

به گزارش ایرنا، در واقع خمیر ترش مخلوطی است از آرد غلات با آب که مزه تند اسیدی دارد، این ترکیب اکوسیستمی از فعل‌وانفعالات بین مخمر و باکتری تولید کننده‌ی اسید لاکتیک(LAB) است.

نان تولید شده با خمیر ترش، به‌دلیل پایین بودنPH و بالا بودن نسبت اسید لاکتیک و اسید استیک، حجم بیشتری دارد و دیرتر بیات می‌شود.

اطلاع نداشتن مردم از فواید این ماده غذایی با ارزش، باعث جایگزینی مخمرها و کوتاه کردن زمان تخمیر شده است.

نان خمیر ترش یک جایگزین عالی برای نان معمولی بوده که از نظر مواد مغذی غنی‌تر، احتمال افزایش قند خون شما کمتر و به‌طور کلی هضم آن آسان‌تر است.

این واحد توانسته بهترین فرمولاسیون تولید خمیر ترش به‌صورت صنعتی دست پیدا کند و اُمیدوار است بتواند با تولید انبوه این محصول، جایگزین بسیار مناسبی برای خمیر مایه‌های فوری در اختیار عموم جامعه قرار دهد.

کارخانه آزاد توشه سپاهان سفیددشت محصولات تولیدی خود را علاوه بر چهارمحال و بختیاری در استان‌های اصفهان و تهران توزیع می‌کند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

یک متخصص تغذیه: آب سرد در فصل سرما مصرف نکنید

سیاوش فاضلیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای حفظ سلامتی در فصل …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ