رئیس اتاق ایران: باید کیفیت سبد صادراتی ارتقا یابد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، صمد حسن‌زاده امروز دوشنبه در نشست روسای اتاق‌های سراسر کشور اظهار داشت: موضوعات بخش خصوصی را در اتاق ایران جمع بندی می‌کنیم و از طریق نامه‌ نگاری‌های رسمی در اختیار روسای قوای سه‌گانه و نهادهای مربوطه و متولی قرار می‌دهیم.

وی بیان داشت: چالش‌های بخش خصوصی را با ارائه راهکارها بیان و موضوعات و مشکلات فعالان اقتصادی را در تعامل با دستگاه‌های دولتی و اجرایی پیگیری می‌کنیم.

رئیس اتاق ایران اضافه کرد: تعامل بخش خصوصی در حل مشکلات با بخش دولتی ضروری است و این روابط باید به صورت مستمر و در مسیر حل چالش‌ها باشد.

حسن‌زاده بر اهمیت تغییر رویکرد و نگاه سیاستگذار به صادرات تاکید کرد و گفت: بخش عمده صادرات کشور محصولات خام و نیمه‌ خام است این مسئله اقتصادمان را در برابر هرگونه شوک داخلی و خارجی آسیب‌ پذیر کرده است در حالی که باید محصولات ارزش افزوده بالا ارائه کرد.

رئیس اتاق ایران بیان داشت: نسبت به کسری تراز تجاری در سال گذشته هشدار دادیم و خواستار تجدیدنظر در این سیاست‌ها و رفع موانع تجارت شده‌ایم.

وی با بیان اینکه راهکارهای بخش خصوصی درخصوص تنظیم سند لایحه بودجه ۱۴۰۴ مورد توجه قرار گیرد، گفت: اتاق در نامه‌ای، پیشنهادهای بودجه‌ای خود را برای سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده است و در آن درخواست شد که پیش از ارسال سند لایحه به دولت، نظرات اتاق شنیده شود.

رئیس اتاق ایران ادامه داد: در همین راستا، نشست مشترکی با آقای حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه و معاونان وی برگزار شد، در این جلسه تلاش شد تا پیشنهادهای اتاق ارائه شود ضمن اینکه جلسه‌ای با محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی برگزار خواهد شد تا مسائل مرتبط با ارز در بودجه سال آینده مطرح شود.

وی بر برگزاری نمایشگاه‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف در کشورهای مقاصد صادراتی تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌های اتاق ایران، توسعه و تقویت تجارت و صادرات است.

حسن‌زاده عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه و رویدادهای اقتصادی و تجاری در کشورهای هدف بسیار تاثیر گذار و منجر به معرفی دستاوردها می‌شود.

تاکید بر تکمیل شبکه سازی در زنجیره واردات و صادرت

در ادامه این نشست پیام باقری نایب‌ رئیس اتاق ایران اظهار داشت: برای آنکه تجارت در سطح بالایی قرار گیرد باید صادرات و واردات را در یک زنجیره دید چرا که این دو موضوع جدا از یکدیگر نیست.

وی افزود: باید تسهیل در صادرات و واردات، سیستم توزیع، تسهیل قوانین را برای تقویت تجارت مورد توجه قرار دهیم.

باقری تاکید کرد: تقویت سطح روابط اتاق با نهادهای متولی منجر به تسهیل در تجارت می‌شود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

هشدار نارنجی هواشناسی در پی تشدید سامانه بارشی و کاهش دما

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: از امروز (دوشنبه) …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ