تاکید وزیر آموزش وپرورش بر تقویت هویت ملی و مذهبی دانش‌آموزان


به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی روز دوشنبه در همایش یاوران مقاومت که با حضور جمعی از پیشتازان دانش آموزی استان تهران در سالن شهید ثمری شهر ملارد برگزار شد، فعالیت های گروهی و جمعی که زیر نظر سازمان دانش آموزی برگزار می شود و در دل خود آمیزه ای از مفاهیم هویتی، انقلابی توام با باورهای اصیل ایرانی اسلامی دارد را بهترین راه برای تقویت هویت ملی و دینی دانش آموزان عنوان کرد.

وی افزود: این برنامه ها نشان از پایبندی، دلدادگی و دلبستگی به وطن، انقلاب و فرهنگ مقاومت دارد.

به گفته کاظمی برخورداری از مفاهیم معنوی، حماسی، ادای احترام به پرچم ایران و شعارهای پرمعنا از دیگر ویژگی های برنامه های سازمان دانش آموزی است که می تواند در سراسر کشور جریان سازی و به هدف بزرگ رسیدن به تمدن نوین اسلامی کمک کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از اجرای برنامه ها، سرودهای جمعی و حرکات هنرمندانه دانش آموزان در شهر ملارد لذت بردم و به این دختران می بالیم و لازم است در ۷۵۰ منطقه آموزش و پرورش کشور نیز برنامه های اینچنینی تدارک دیده و به نمایش گذاشته شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز مهمترین وظیفه ما رساندن صدای کودکان و دانش آموزان مظلوم به گوش جهانیان است و امروز به عنوان دانش آموزان پیشتاز و پیشگام در گام دوم انقلاب و امید آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی قطعاً طلایه‌دار این فرهنگ و پرچم در سراسر ایران و جهان اسلام هستیم.

وی اضافه کرد: ما باید صدای مظلومیت دانش آموزان و کودکان فلسطین، لبنان و سوریه باشیم که در اوج مظلومیت و در سکوت خفت بار دنیا توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می شوند و از امکانات اولیه مانند تحصیل محروم هستند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ما در کنار تلاش برای ساختن تمدن نوین اسلامی باید پرچمدار این فرهنگ با ارزش و ماندگار انقلاب یعنی حمایت از مظلومان باشیم.

کاظمی گفت: مسئولیت دیگر ما ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در مقابل ظلم و ستم جهانی به ویژه رژیم خونخوار و اسرائیل غاصب است.

این مسئول خطاب به دختران حاضر در برنامه افزود: شما به عنوان دختران نمونه، باید راه امام و شهدا را ادامه داده و سربازان خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری باشید.

وی تاکید کرد: سازمان دانش آموزی با برگزاری این گونه برنامه، این پرچم را برافراشته و این حرکت نمادین ارزشمند می‌تواند جریان فرهنگی را در سطح کشور ایجاد کند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد در کنار رقابت‌های تمدنی که کشور در پیش گرفته با تلاش و همت شما دانش آموزان قله‌های پیشرفت علمی به ویژه المپیادهای علمی شاهد کسب رتبه‌های نخست باشیم .

همایش دانش‌آموزی یاوران مقاومت با حضور علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرروش، نماینده مجلس و مسئولان شهرستان ملارد در سالن شهید ثمری این شهرستان روز دوشنبه برگزار شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

فرماندار شهریار: حضور بازرسان دربازار موجب جلوگیری ازتخلف سودجویان می‌شود

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شهریار، علیرضا فاتحی‌نژاد روز دوشنبه افزود: ما بعنوان …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ