توان افزایی ۳۵۰ نجاتگر امداد و نجات هلال احمر بوشهر


به گزارش ایرنا ، احسان ایزدپناه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت آمادگی و سرعت پاسخگویی در حوادث و بحران‌ها دوره‌های بازآموزی و توان‌افزایی سالانه در چندین نوبت در استان بوشهر برای امدادگران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره‌ها، نجاتگران با اصول مکالمه و ارتباطات رادیویی، اقدامات پیش بیمارستانی، اصول جستجو و نجات در جاده و حوادث بین شهری، جستجو و نجات در کوهستان و باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان و همجواری با خلیج فارس جستجو و نجات در دریا و ساحل آشنا شده و نسبت به بروزرسانی اطلاعات حوزه‌های تخصص خود به آموزش و تمرین می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تصریح کرد: ۱۷ پایگاه در سطح استان بوشهر در بخش‌های امداد و نجات جاده‌ای، دریایی و کوهستان در مدت زمان ۴۵ روز در این فرایند آموزشی مشارکت داشتند.

ایزدپناه گفت: فاز دوم این آموزش‌ها ویژه تیم‌های توانا ویژه بانوان امدادگر بوشهری طراحی شده که با توجه به تیم‌های تخصصی خود در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: گسترش سطح دانش و آمادگی علمی و عملی نجاتگران در نتیجه بخش بودن عملیات و فرایند جستجو و نجات نقش موثر دارد .

ایزدپناه ادامه داد: در همین راستا معاونت امداد و نجات و معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان بوشهر فصلنامه آموزشی تهیه کرده که به‌صورت مدون و برنامه‌ریزی شده اجرایی می‌شود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

اینفوگرافیک / بیش از ۱۷ هزار ریال اعتبارات ارزش افزوده در بوشهر پرداخت شد

بوشهر- ایرنا – محمد جواد رستمی مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ