معاون فرماندار: بیشتر متکدیان بهارستان از شهرهای دیگر می‌آیند

به گزارش ایرنا، روح الله شریفی روز دوشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت زنان و خانواده شهرستان بهارستان با بیان اینکه فرهنگ سازی عمومی زمینه ساز کاهش تکدی گری است، افزود: کاهش تکدی‌گری و آسیب‌های ناشی از آن نیازمند اقدام‌های فرهنگی و امتناع مردم از کمک به متکدیان در شهرستان است.

این مسئول به جمع آوری متکدیان در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد متکدیان در سطح شهر کم بوده و متکدیانی که مشاهده می شود نیز از شهرهای دیگر به بهارستان می آیند.

شریفی یادآور شد: غربالگری متکدیان برای تفکیک به گروه‌های مختلف با هدف انجام اقدامات لازم به منظور رفع معضلات و نیازهای این قشر، مرحله دیگر ساماندهی این افراد است،که باید انجام شود.

وی ادامه داد: تشکیل پرونده برای متکدیان جمع‌آوری شده پیش از غربالگری آن‌ها، سبب تسهیل در شناسایی نقاط ضعف و قوت اقدام‌ها و استفاده از آن در صورت رجوع دوباره افراد به تکدی‌گری می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بهارستان به هجمه فرهنگی دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: استکبار از روش ها و طریقه های مختلف مانند ماهواره، فضای مجازی، تلفن همراه و غیره فضای فرهنگی جامعه را تحت تاثیر قرار داده که مسئولان باید با برنامه ریزی مراقب این هجمه باشند.

شریفی همچنین با اشاره به شهادت یحیی سنوار گفت: با شهادت فرماندهان حماس و رهبران حزب الله نه تنها امید و اعتقاد جبهه مقاومت کمرنگ نمی‌شود بلکه با قدرت و صلابت بیشتر به حرکت خود ادامه خواهد داد؛ نابودی اسرائیل از کره خاکی بزودی رقم خواهد خورد تا انسانیت در جهان حکم فرما شود.

در ادامه جلسه اعضای کارگروه از اقدامات انجام شده خود در این خصوص را گزارش دادند

اعتیاد به مواد مخدر باعث ایجاد کندی در سرعت رشد و توسعه جامعه می‌شود

معاون فرماندار: بیشتر متکدیان بهارستان از شهرهای دیگر می‌آیند

وی همچنین در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهارستان گفت: اعتیاد به مواد مخدر زمینه ساز بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است و این معضل علاوه بر اینکه امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازد باعث ایجاد کندی در سرعت رشد و توسعه جامعه می‌شود.

شریفی اظهار داشت: امروز همه افراد از مردم تا مسؤولان موظفند تا برای رفع نگرانی جامعه، دست به دست هم داده و با همتی مضاعف در امر اطلاع رسانی دقیق،آگاه سازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت آثار سو مواد مخدر، جامعه را از این بلای خانمان سوز نجات دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بهارستان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین راهکارها در کاهش میزان ابتلای افراد به مواد مخدر، اقدامات پیشگیرانه فرهنگی است که در این زمینه می‌توان به ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان مدارس اشاره کرد.

وی ادامه داد: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی مقابله با اعتیاد بسیار مهم و خطیر است که باید این اقدامات با تلاش بیشتری صورت گرفته و ادامه یابد.

در این جلسه پیرامون سامان سرای رویش شهرداری گلستان که با اعمال ماده ۱۶ و با تغییراتی، به مرکز ترک اعتیاد تبدیل خواهد شد و از اقدامات انجام شده اعضای شورا گزارش دادند.

شهرستان بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر سه شهر نسیم شهر، گلستان و صالحیه در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرهای پر تراکم با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است. شهرستان بهارستان نماد پایتخت شور عاشورائیان استان تهران است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

فیلم/اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه خلیج فارس دغدغه ترافیکی مردم را رفع می‌کند

علی کلهر عصر دوشنبه به خبرنگار ایرنا درباره رفع دغدغه مردم درباره ترافیک ورودی به …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ