۲۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی ابلاغ شد


به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز دوشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: بخش ملی اعتبارات استان در نوبت ابلاغ است که در سامانه‌ای جداگانه مبادله صورت خواهد گرفت که این اعتبارات شامل ۲ بخش توازن ملی و نیز ملی استانی شده است.

وی افزود: در سال جاری تاکنون شاهد تخصیص اعتبار سنواتی بودیم، اما تخصیص آن حدود پنج درصد بوده که پیش‌بینی می‌کنیم در ۲ ماه آینده درصد تخصیص به ۲۵ درصد خواهد رسید.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد مبادله موافقت‌نامه‌ها اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در استان انجام شده است، گفت: اما برخی از دستگاه‌های اجرایی تعلل می‌کنند که اگر ضرورت داشت سازمان مدیریت می‌تواند گزارش مربوطه را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد که چرا برخی از دستگاه‌ها در خصوص روند مبادله موافقت‌نامه تعلل می‌کنند.

قناعت عنوان کرد: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبارات هزینه‌ای به استان ابلاغ شده که ۵۴.۵ درصد آن تخصیص یافته است و مبادله موافقت‌نامه در این زمینه به طور کامل انجام شده‌ است.

وی از جذب ۹۹.۸ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: بخشی از اسناد نیز با همکاری بسیار خوب دیوان محاسبات و مکاتبه‌ای که با تهران صوت گرفت و فرصتی داده شد شاهد جذب اعتبارات جدید هم در این زمینه بودیم.

قناعت در خصوص پروژه‌هایی که قابل واگذاری به بخش خصوصی از محل اعتبارات تملک استانی هستند، گفت: در خردادماه امسال رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت، استان‌ها را ملزم کرده که ۱۰ درصد از اعتبار تملک را جهت پروژه‌هایی که قابل واگذاری است با شرایط خاص اختصاص دهند که این پروژه‌ها در جلسه چهارم شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب شد.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی به خاطر ضعف زیرساخت‌ها و نبود آمادگی استان در جذب این پروژه‌ها درخواست لغو داشتند که در ۹ مهرماه امسال لغو آن توسط ریاست سازمان مدیریت کشور ابلاغ شد اما با توجه به دغدغه برخی از مدیران این هشت پروژه در سر جای خودش محفوظ است فقط عنوان آن تغییر می‌کند چون بیشتر بحث صرف و صلاح دولت و بهره‌گیری حداکثری از منابع مطرح بود درخواست لغو این مصوبه را داشتیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر حمایت از تولیدات و خرید محصولات داخلی استان، گفت: حتما مسئولان دستگاه‌های اجرایی به این مقوله توجه ویژه داشته باشند و اداره کل اقتصاد دارایی استان نیز موضوع را به صورت جدی و لازم رصد کند و گزارش عملکرد دستگاه‌ها هم به شورا ارائه دهد.

قناعت عنوان کرد: خرید محصولات و تولیدات داخلی استان در گام اول به نفع تولیدکننده و واحد صنفی استان است اما در نهایت نوعی حمایت و پشتیبانی از مردم استان است و این گردش پول در داخل موجب می‌شود که همه منتفع شوند.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل راه و شهرسازی استان در جذب سایر منابع از جمله اوراق بانکی بسیار موثر و خوب عمل کردند که اقدام مدیرکل این دستگاه شایسته تقدیر هستند افزود: این اقدام مورد توجه سازمان کشور و برخی استان‌ها قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم از طریق این نوع کارها سهم‌بری خراسان جنوبی از منابع ملی را افزایش دهیم.

قناعت گفت: ۱۰ آبان ماه مراسم چهلم جان‌باختگان معدن طبس با حضور برخی از وزرا و خانواده‌های جانباختگان در شهرستان طبس برگزار می شود که جزئیات این مراسم در روزهای آینده خدمت مردم استان و اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: همچنین طی ۲ هفته آینده یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی استان برگزار خواهد شد که باید با همکاری همه متولیان این یادواره در شان شهدا برگزار شود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

کشف بیش از ۲۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق در طبس  

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عباس حسنی روز دوشنبه اظهار کرد: ماموران …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ