برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به روسیه تشریح شد


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمدمهدی سنایی» امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۳ با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به تشریح برنامه‌های سفر سه روزه «مسعود پزشکیان» به روسیه پرداخت و نوشت: رئیس جمهور یکم تا سوم آبان در شانزدهمین اجلاس سران بریکس در قازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه شرکت می‌کند.

وی در این پیام آورده است: طی ۲روز، اجلاس اصلی بریکس با موضوع «تقویت چندجانبه گرایی» با حضور اعضا و اجلاس بریکس-پلاس با حضور اعضا و حدود ۳۰ کشور و سازمان دیگر با عنوان «بریکس و جنوب جهانی» برگزار می‌شود؛ دکتر پزشکیان در نشست‌های مختلف بریکس، سه سخنرانی ارائه می‌کند و با رؤسای روسیه، چین، هند، مصر و دیگر کشورها با هدف توسعه روابط فیمابین ملاقات دوجانبه خواهد داشت.

معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: حضور ایران در این اجلاس در مقطع حساس کنونی برای تشریح رویکردهای جهانی و پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای حائز اهمیت است.

سنایی در پایان مطلب خود با بیان اینکه بریکس سال ۱۳۸۹ با حضور برزیل، روسیه، هند و چین در یکاترینبورگ روسیه تاسیس شد، نوشت: سال بعد آفریقای جنوبی ملحق شد. مصر، اتیوپی، ایران و امارات نیز دیماه ۱۴۰۲ به آن پیوستند. روسیه با برگزاری گسترده بریکس و بریکس پلاس پویایی در عرصه بین‌المللی را با وجود تحریم‌های گسترده نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس قرار است روزهای اول تا سوم آبان در کازان روسیه برگزار شود و «مسعود پزشکیان» به عنوان یکی از سران کشورهای عضو بریکس و بنا به دعوت رسمی رئیس‌جمهور روسیه فردا سه‌شنبه یکم آبان ۱۴۰۳ عازم کازان روسیه خواهد شد.

روسیه از اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست دوره‌ای یک ساله گروه بریکس را بر عهده گرفت است و قرار است با نظارت این کشور، بریکس در اجلاس کازان بیش از ۲۵۰ رویداد را که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، برگزار کند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

قالیباف: با استفاده از هوش مصنوعی عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کتابخانه مجلس شورای اسلامی، محمد باقر قالیباف روز دوشنبه …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ