۱۴۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن اصفهان، امسال تحویل مردم می‌شود


به گزارش ایرنا پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از علیرضا قاری قرآن افزود: تاکنون بیش از ۵۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان تعریف شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۴ هزار و ۱۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان قرارداد تسهیلات دارد و برای بالغ بر ۳۱ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی نیز پروانه ساخت اخذ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: از مجموع قراردادهای منعقد شده تا پیش از سال ۱۴۰۰(در قالب طرح اقدام ملی مسکن مربوط به دولت دوازدهم) افزون بر هشت هزار و ۴۰۰ واحد انبوه‌سازی و ۴۵ واحد واگذاری گروهی(گروه ساخت در قالب گروه های دو یا چند نفره و ۲ طبقه) بوده است.

وی اضافه کرد: از مجموع قراردادهای منعقد شده پس از سال ۱۴۰۰ (در قالب طرح نهضت ملی مسکن مربوط به دولت سیزدهم) نیز بیش از ۳۱ هزار واحد انبوه‌سازی و بالغ بر هفت هزار واحد واگذاری گروهی است.

به گزارش ایرنا، «نهضت ملی مسکن»، طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم بوده که سهم استان اصفهان در آن ساخت ۲۴۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و در اُفق چهار ساله، چهار میلیون واحد مسکونی در کشور اعلام شده است.

اصفهان بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۹ شهرستان دارد؛ این خطه با ۱۱۴ شهر و یک‌ هزار و ۷۰۰ روستا، سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

مورایس: سپاهان و شارجه برای صعود به مرحله بعد می‌جنگند

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پیش …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ