تکرار ادعاهای سئول در مورد اعزام سربازان کره‌شمالی به روسیه

به گزارش ایرنا از آسوشیتد پرس، دولت کره‌جنوبی امروز دوشنبه با احضار سفیر روسیه در سئول، خروج فوری نیروهای کره‌شمالی را از روسیه خواستار شد. این اقدام پس از طرح ادعاهایی مبنی بر اعزام حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نیروی ویژه پیونگ یانگ به مسکو مطرح می شود.

در دیدار کیم هونگ کیون معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی، با گئورگی زینوویف سفیر روسیه، سئول اعزام نیروهای کره‌شمالی را به شدت محکوم و آن را تهدیدی جدی برای امنیت کره‌جنوبی و جامعه بین‌المللی توصیف کرد.

کیم تاکید کرد که کره‌جنوبی با همکاری جامعه بین‌المللی از همه ابزارها برای مقابله با این تهدید امنیتی استفاده خواهد کرد.

در حالی که آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هنوز اعزام نیروهای پیونگ‌یانگ به مسکو را تایید نکرده‌اند، نگرانی‌ها در سئول افزایش یافته است.

مقام های کره‌جنوبی احتمال می دهند که روسیه در ازای این حمایت، فناوری‌های پیشرفته‌ای را برای توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی در اختیار پیونگ یانگ قرار دهد.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شوند که کره‌شمالی و روسیه طی ۲ سال گذشته همکاری‌های نظامی خود را تقویت کرده‌اند. برخی تحلیلگران معتقدند که اگر صحت گزارش‌ها تایید شود، کره‌جنوبی ممکن است در واکنش به این اقدام، به ارسال تسلیحات به اوکراین فکر کند.

کرملین حضور نیروهای کره‌شمالی را در روسیه تکذیب کرده و پیونگ‌یانگ نیز تاکنون هیچ اظهارنظری در این زمینه نکرده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

دیدار وزیر ورزش با داریوش مصطفوی

به گزارش ایرنا، احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان امشب (دوشنبه) با داریوش مصطفوی از …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ