افزایش سرانه های ورزشی در دستور کار مجموعه مدیریت شهری کهریزک

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری کهریزک؛ علی کلهر درباره هزینه‌هایی که تاکنون صرف حوزه ورزش شده توضیح داد: هر هزینه‌ای برای ورزش صرف شود، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای هرچه درخشان‌تر شدن آینده جوانان است. از یک طرف سالن‌های ورزشی ما کم و از طرف دیگر جمعیت رو به رشد است و این باعث شده خیلی از فرزندان ما از نظر ورزش و فضای ورزشی با کمبود امکانات مواجه شوند و ما برای رفع همین کمبودها در تلاش هستیم که این مشکلات را رفع کنیم.

شهردار کهریزک با بیان اینکه به‌ دنبال اجرای چه برنامه‌هایی است و می‌خواهد از خودش چه یادگاری برای ورزش کهریزک بر جا بگذاردگفت: با توجه به پایین بودن سرانه ورزشی در کهریزک هدف کلی ما این است که با ساخت مجموعه های خانه کشتی و ورزش های رزمی سرانه ورزشی شهروندان کهریزک افزایش پیدا کند و از میزان فعلی بالاتر برود؛ چرا که هم ‌اکنون فاصله بسیار زیادی با استانداردها داریم. اگر بتوانیم طبق برنامه زمان بندی شده پروژه را به اتمام برسانیم کار خوب و بزرگ و ماندگاری را در حوزه ورزش در این دوره انجام داده‌ایم.

افزایش سرانه های ورزشی در دستور کار مجموعه مدیریت شهری کهریزک

بسترهای مناسب ورزشی برای جوانان و نوجوانان مهیا شده است

کلهر با اشاره به این موضوع که فرهنگسازی و بسترسازی امر ورزش یکی از الویت های مجموعه مدیریت شهری است اظهار داشت: شهرداری کهریزک با احداث و بهسازی چندین پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۶۲۰ میلیارد ریال گامی جدی در تحقق این امر برداشته است.

شهردار کهریزک بیان کرد: در راستای ارتقاء سرانه ورزشی و بالا بردن روحیه پهلوانی و قهرمانی، کلنگ فاز اول احداث خانه کشتی و ورزش های رزمی شهر کهریزک به همت حوزه عمران شهرداری در کوی بهار بر زمین خورد. فاز اول این پروژه در زمینی در حدود ۳۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۷۰۰ متر شامل سالن کشتی، سالن ورزش های رزمی، بخش اداری و خدماتی، پارکینگ و دیگر بخش ها با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال اجرایی شد.

کلهر در خصوص جزئیات پروژه اظهار داشت: بخش سالن های رزمی و کشتی براساس آخرین ضوابط نشریه ۱۳۲ موازین فنی ورزشگاه های کشور طراحی و بخش فضای ارتباطی و خدماتی آن شامل بخش های خدماتی، تماشاچیان و ورزشکاران، بوفه، فضای انتظار، پذیرش، سالن کمیته پزشکی و سرویس های بهداشتی است که باتوجه به اتمام فاز اول این طرح و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم، با بهره برداری پروژه خانه کشتی و ورزش های رزمی مطابق جدول زمان بندی شده، شاهد نقش چشم گیر این پروژه در ارتقاء سطح ورزش شهر کهریزک خواهیم بود.

شهردار کهریزک با بیان اینکه توجه به ورزش هزینه آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد گفت: ما مسئولین باید برای کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اجتماعی به امر ورزش بیشتر توجه کنیم لذا باتوجه به فرسوده بودن امکانات مجموعه ورزشی شهدای قاسم آباد، پروژه بهسازی این مجموعه به همت حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کهریزک در دستور کار قرار گرفت.

کلهر در خصوص جزئیات این پروژه گفت: ساخت رختکن، بهسازی سکوها و نصب صندلی تماشاگران، تعویض چمن مصنوعی، رنگ آمیزی و زیبا سازی محیطی ورزشگاه از اهم اقدامات صورت گرفته در این پروژه بود که با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری می باشد.

شهردار کهریزک در ادامه بیان داشت: با توجه به منفصل بودن محلات سطح شهر کهریزک و سرلوحه قرار دادن عدالت محوری در برنامه های مدیریت شهری و بمنظور ارتقاء سرانه های ورزشی در هشت محله سطح شهر زمین های چمن مصنوعی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال احداث و در هفته دولت باحضور مسئولین استانی و شهرستان ری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

کلهر در پایان خاطر نشان کرد: برای سال آینده نیز چندید پروژه ورزشی در بخش های مختلف شهر در نظر گرفته شده است که این طرح ها در حال بررسی و ارزیابی می‌باشند که امیدواریم بعد از مطالات اولیه و تامین اعتبارات لازم این طرح ها نیز به مرحله اجرایی نزدیک شوند.

کهریزک در جنوب استان تهران قرار دارد .


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

استاندار: آسیب‌های اجتماعی مناطق مختلف تهران متفاوت است

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، علیرضا فخاری روز یکشنبه در جلسه شورای اجتماعی استان …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ