برگزاری برنامه روز درهای باز در مسجد کالیفرنیا

به گزارش ایکنا به نقل از whittierdailynews، جمعی از رهبران دینی روز یکشنبه، 29 مهر برای شرکت در برنامه روز درهای باز در مسجد لامیرادا گرد آمدند. 

این رویداد سالانه از سال 2011 برگزار می‌شود. محمد رحمان، رئیس مؤسسه خدمات اجتماعی غیرانتفاعی مسلمانان منطقه و مسئول این مسجد گفت که این گردهمایی برای ترویج درک اسلام و دعوت به صلح و هماهنگی بین همسایگان به امید کاهش اسلام‌هراسی در منطقه است.

 

رحمان گفت: گفت‌وگوهای زیادی در مورد اینکه مسلمانان چنین و چنان هستند وجود دارد، بنابراین ما این رویداد را برگزار می‌کنیم و از جوامع اطراف می‌خواهیم تا گرد هم آیند تا بدانند واقعاً دین اسلام چیست.

 

بر اساس آخرین گزارش وزارت دادگستری ایالتی که به بررسی جنایات ناشی از نفرت در سال گذشته، از جمله آغاز جنگ غزه می‌پردازد، در سال گذشته، نگرش نسبت به مسلمانان در کالیفرنیا و سراسر کشور منفی شده است.

 

این گزارش می‌گوید که حملات علیه گروه‌های مسلمان از 25 مورد در سال 2022 به 40 مورد در سال 2023 افزایش یافته، در حالی که تعصب ضد یهودی 52.9 درصد افزایش یافته است. همچنین، جنایات ناشی از نفرت با انگیزه مذهبی 30 درصد افزایش داشته است.

 

رحمان با بیان لزوم برگزاری سالانه روز مساجد باز، از مردم از همه مذاهب دعوت کرد که بیایند و اسلام را بیاموزند. وی گفت که در مراسم روز یکشنبه، رهبران در مورد ارکان دین اسلام از جمله پوشیدن حجاب و نحوه پوشش مو در ادیان دیگر مانند یهودیت و مسیحیت بحث کردند. این رویداد نشان می‌دهد که چرا این مسجد محلی به‌طور فعال در برنامه‌های داوطلبانه و موارد دیگر مشارکت می‌کند تا حضور خود را در جامعه نشان دهد.

 

رحمان گفت که فعالان دینی دیگر از جمله رهبران کلیساهای مسیحی و کاتولیک و شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی برای حمایت به این مراسم آمده‌اند.

 

وی افزود: ما می‌خواهیم رابطه بسیار خوبی با جامعه داشته باشیم. ما فکر می‌کردیم که اگر این نوع ارتباطات را داشته باشیم، می‌توانیم اسلام‌هراسی را از طریق آموزش کاهش دهیم.

 

مسجد لامیرادا همچنین میزبان یک برنامه پیاده‌روی صلح بود که در آن رهبران ادیان برای یک پیاده‌روی نیم مایلی در نزدیکی مسجد گرد هم آمدند تا اسلام‌هراسی را محکوم کنند.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

اجلاسیه ملی شهدای ادیان توحیدی در شیراز برگزار شد

به گزارش ایکنا از فارس، اجلاسیه ملی شهدای ادیان توحیدی در راستای دومین کنگره ملی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ