بزرگان و معتمدین الیگودرزی میثاق‌نامه امضا کردند

یکصد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی الیگودرز برگزار شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ۲۹ مهر ماه، یکصد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور بزرگان، ریش سفیدان طوایف و اعضای شورای فرهنگ عمومی الیگودرز با هدف جلوگیری از بدعت‎‌های غلط رواج یافته در مراسمات، در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام مهدی سرلک، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی الیگودرز، گفت: امروز برای جلوگیری از بدعت‎‌های غلطی که جایگزین حسنات در جامعه شده‌‎اند، نیازمند همکاری و همراهی همه مردم به ویژه بزرگان و ریش‌سفیدان هستیم.

وی ادامه داد: بزرگان و معتمدان می‌توانند با عمل کردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن این فریضه الهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری ایفا کنند.

در ادامه نیز مهدی اداوی، سرپرست فرمانداری ویژه و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی الیگودرز، گفت: بعضی از بدعت‎‌های غلط باعث وارد شدن خسارت جانی و مالی در جامعه شده است.

وی افزود: ضرورت حفظ اتحاد و همدلی بین اقوام و یکپارچگی مردم این شهرستان در عرصه‌های مختلف، موجب بی اثر شدن معضلات مختلف می‌شود.

همچنین ناهید شهروسوند، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی الیگودرز با اشاره به نقش گروه‌های مختلف و تأثیر بالای آگاه‌سازی جامعه در کاهش آسیب‎‌های مختلف اجتماعی، افزود: باید در این راستا با همکاری و مشارکت فعالان فرهنگی، متخصصان و بزرگان طوایف و معتمدین محلی فعالیت‎‌های مفید و بهتری انجام شود تا شاهد ریشه‎‌کنی خیلی از خرده فرهنگ‌‎های غیر ضرور و غلط که آسیب‌زا هم هستند، باشیم.

وی افزود: ریش‌سفیدان، متنفذین و معتمدین بازوی توانمند مسئولان هستند و نقش بسیار مهمی در اشاعه فرهنگ عمومی و راهنمای جوانان در دوری از رسوم غلط و نامتعارف را دارند.

شهروسوند گفت: این نشست‌ها زمینه‌ساز همکاری بیشتر بزرگان و ریش‌سفیدان برای جلوگیری از بدعت‌های غلط خواهند شد. 

در این نشست تعدادی از بزرگان و ریش‌سفیدان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان نیز میثاق‌نامه‌ای با هدف جلوگیری از بدعت‌های غلط توسط حاضران امضا شد.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

دریافت ۳۷ اثر پژوهشی حوزه دفاع مقدس از پژوهشگران دانشگاه قم

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، مهدی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ