۴۷۰ اثر به دبیرخانه اجلاس سراسری نماز در خراسان شمالی ارسال شد


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از ستاد خبری اجلاس سراسری نماز در خراسان‌شمالی، محمد شیخ زاده در این خصوص اظهار کرد: از مجموع آثاری که در قالب‌های مختلف به دبیرخانه اجلاس سراسری نماز ارسال شد ۱۷ اثر مربوط به خراسان‌شمالی است.

وی افزود: ۳۰ مهرماه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه به اتمام رسید اما به احتمال زیاد تمدید خواهد شد.

رییس دانشگاه بجنورد ادامه داد: رسالت و نقش مادران و پدران، مدارس و امور تربیتی و تشکل‌های دانش‌آموزی، حوزه‌های علمیه، مراکز علمی، دانشگاه‌ها، اساتید، نهادهای فرهنگی، کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و دینی در ترویج فرهنگ اقامه نماز از محورهای این اجلاس است.

وی تصریح کرد: نقد و بررسی کاستی‌های فرهنگی و هنری نهادهای ذیربط در رخداد کاهل نمازی در اقشاری از جامعه، تبیین علل قصور در اقامه نماز طیفی از نسل نو و راهکارهای مناسب، جایگاه اقامه نماز در حکمرانی اسلامی با تمرکز بر نسل نو از دیگر محورهای این اجلاسیه است.

شیخ زاده همچنین راهکارهای جذب نسل نو به مساجد با تمرکز بر نقش عبادی، فرهنگی و اجتماعی مساجد، نهادینه سازی اقامه نماز در بین نسل نو از نگاه جامعه شناسی و روانشناسی و دستگاه‌های حاکمیتی در ترویج فرهنگ اقامه نماز را از دیگر محورهای این مهم برشمرد.

رییس دانشگاه بجنورد با اشاره به اینکه این اجلاس بیش از ۳۹ محور برای ارسال مقاله را مدنظر دارد، یادآورشد: رساله دکتری، کتاب، مقالات علمی،مطالعات پیمایشی و طرح‌های پژوهشی، پایان نامه کارشناسی ارشد و نشریات استادی و دانشجویی قالب آثاری بوده که متقاضیان می توانند اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

خراسان‌شمالی آبان‌ماه سال جاری میزبان سی و یکمین اجلاس سراسری نماز با موضوع( نماز نسل نو و رسالت ما) است.

این استان با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

هشدار سیلاب در خراسان‌شمالی؛ مردم از حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، این وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ