۲۳ مدرسه خیرساز تا پایان آذر در شهر تهران به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، علیرضا کریمیان در آیین افتتاحیه پروژه‌های علمی و آموزشی منطقه ۱۷ شهر تهران با تجلیل از ۴ هزار شهید این منطقه و خیران مدرسه ساز شهر تهران اظهار کرد: بناهای آموزشی که به تازگی در این منطقه ساخته شده بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: برخی از بناهای آموزشی در شهر تهران مناسب مدرسه نیستند اما امروز بناهایی که به دست خیران ساخته شده است به طور قطع می‌تواند ساعات خیلی خوبی را برای دانش آموزان فراهم کند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه کار خیران صرفاً یک کار عمرانی نیست، افزود: کار خیران ساخت یک بنای فرهنگی است که همزمان فرهنگ خیرخواهی هم به دانش آموزان آموزش داده می‌شود. هر یک از دانش آموزان این مدارس در آینده می‌توانند یک خیر مدرسه ساز باشند و مسیری را که شما طی می‌کنید، ادامه دهند.

کریمیان اظهار کرد: مردم ایران از دیرباز اقداماتی عام المنفعه انجام داده اند که سودش برای همه بوده است و اکنون نیز در نقاط مختلف شهر تهران مدارس خیرساز در حال ساخت و تکمیل است که تا پایان آذر سال جاری ۲۳ مدرسه افتتاح می‌شود. البته کار ما تنها مدرسه سازی نیست بلکه تعمیر نوسازی و تجهیز مدارس کنونی نیز در دستور کار است.

وی یادآورشد: آموزش و پرورش شهر تهران با کمبود اعتبار مواجه نیست و ما این آمادگی را داریم که در مناطق مختلف هر طرح بزرگی که ساخت و اجرای آن ضرورت داشته باشد را آغاز کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: به کمک مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران یک باشگاه خیران مدرسه ساز راه‌اندازی شده است تا هر کس بتواند در حد بضاعت خود حتی در حد یک آجر برای ساخت مدارس سهیم شود. هدف ما بیش از آنکه جذب اعتبار و سرمایه باشد ترویج یک کار فرهنگی و فرهنگ سازی برای مدرسه سازی است.

وی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان به یک کار و محل تشریفاتی تبدیل شده است، گفت: دنبال این هستیم که انجمن اولیا و مربیان را از یک کار تشریفاتی خارج کنیم و آن را نهادی برای انجام امور عام المنفعه قرار دهیم.

تلاش برای تحقق عدالت آموزشی

حمیدرضا جمیلی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷ تهران نیز گفت: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی پیشرفت است را فراهم می سازد و در راستای تحقق عدالت آموزش تمام تلاشمان را برای توسعه فضاهای آموزشی به کار می گیریم.

وی ابراز امیدواری کرد که سال‌های سال در این مدرسه دانش‌آموزان با استعداد و با اخلاق پرورش یابند و مفاخر و بزرگان از این فضاهای آموزشی بیرون آیند چراکه توفیق دور نیست.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

حق بیمه اجباری سالانه مالکان واحدهای مسکونی ۱۶۸ هزار تومان تعیین شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌تبصره ۱۱ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۴ کل کشور به موضوع …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ