رییس بنیادمستضعفان از سندملی اشتغال پایدار در۳۵۰ شهرستان و۲۵۰۰ روستا رونمایی کرد+ فیلم

به گزارش ایرنا ، دومین گردهمایی شبکه تسهیلگران جهادی محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان» با حضور دکتر حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان رونمایی از سند ملی اشتغال پایدار در ۳۵۰ شهرستان و ۲۵۰۰ روستا و منطقه حاشیه‌ای در اردوگاه حضرت امام خمینی ره شهرلواسان در استان تهران برگزار شد.

سند اشتغال پایدار در ۳۵۰ شهرستان و ۲۵۰۰ روستا در مناطق حاشیه ای شهرهای کشور روز سه شنبه توسط سردار حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان و عسگری آزاد رئیس بنیاد علوی و تسهیلگران جهادی رونمایی شد .

حسین دهقان در مراسم رونمایی ، با گرامیداشت یاد شهیدان جبهه مقاومت و یاد اوری وظیفه دفاع از مظلومیت مردم منطقه گفت : اتحاد و مشورت‌ یکی از مسائلی است که باید تسهیلگران جهادی در اقدامات خود در مناطق محروم جهت خدمت به مردم عزیز انجام دهند .

رئیس بنیاد مستضعفان تاکیدکرد : امروز وضعیت منطقه بسیار متاثر از رفتار و اقدام و انسجام میان مردم‌مسلمان است و وضعیت امروز ایران برگرفته از رهبری امامین انقلاب ، فداکاری مردم ایران و تلاش نیروهای مسلح و بسیج بوده است .

وی درباره اقدامات و وظایف تسهیلگران جهادی با هدف محرومیت زدایی گفت : تسهیلگران وظیفه دارند که خدمت کنند باید ابزار هم در اختیار باشد ولی کمبودها دلیلی بر عدم انجام وظیفه نیست و اینجاست که افراد جهادی خلاقیت خود را در برداشتن سد راه نشان دهد .

دهقان افزود : تسهیلگران بعنوان عضوی از خانواده بزرگ خدمت در کشور هستند که باید پیرو منویات ومطالبه رهبری در جهت بهبود وضعیت معیشتی و رفاه مردم حرکت جهادی کنند .

رئیس بنیاد مستضعفان گفت : باید پیوستگی میان تسهیلگران جهادی و مسئولان در جهت ایفای نقش جهادی در محرومیت زدایی وجود داشته باشد و ما شما را پیشقراولان جبهه محرومیت زدایی دانسته وحامل پیام انقلاب در خدمت به مردم می دانیم .

وی افزود : باید حس معنویت را در اقدامات جهادی در میان تسهیلگران بالا برد و در خدمت به مردم و محرومان تسهیلگران نیت خالص داسته باشند و به دنبال عنصر معنویت باشند چون این کار یک عبادت بزرگ است .

دهقان ادامه داد : تسهیلگران باید بیشتر تلاش کنند تا در اجرای واقعی و بهینه محرومیت زدایی در جامعه موفق باشند . کار علمی باید صورت بگیرد . ما نمایانگر اهداف حاکمیت در محرومیت زدایی در کشور باشیم .

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد : وقتی اشتغال ایجاد می شود فرد شاغل احساس امنیت می کند که به تبع آن جامعه نیز صاحب آرامش شده و باید شهروندان دارای در آمد باشند تا عزت مندانه زندگی کنند و آسیب های اجتماعی کم وکوتاه شود .

وی ادامه داد : فشارهای محلی برای تسهیلگران نباید راه برای آنان ایجاد کند تسهیلگران بر اساس مطالعات ، شاخص ها ، وضعیت محرومیت ها مناطق و مطالبات رهبری ماموریت‌های خود را تعریف و به نحو احسن انجام دهند .

دهقان در پایان خاطر نشان کرد : تسهیلگران توجه‌کنیم که از اقدامات خود غافل نشویم وکار را خوب انجام دهیم .

در این مراسم از کتاب سند توانمند سازی اقتصادی مناطق هدف بنیاد مستضعفان نیز رونمایی گردید .

تفاهم‌نامه ای میان بنیاد علوی و بانک سینا به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغالزایی کسب و کار خرد و کارآگاه های تا ۲۰ نفر کارگر بمنظور ایجاد ۶۵ هزار طرح به امضا رسید .

در حاشیه مراسم از چندین امام‌جمعه ، فرماندار و تسهیلگر جهادی نمونه توسط رئیس بنیاد مستضعفان تجلیل شد .

از مهدی باب الحوائجی فرماندار ویژه شهرستان ری به دلیل تسهیلگر جهادی تقدیر شد .

چند تن از تسهیلگران جهادی درباره اقداماتی که نسبت به محرومیت زدایی در مناطق محروم توضیحاتی ارائه کردند .

حجت الاسلام مصلحی عضو هیات مدیره بنیاد علوی درذاین مراسم گفت : مجموعه تسهیلگری جهادی حرکتی بدون دید مادی برای مقابله با محرومیت در کشور بر اساس وظیفه قرآنی و ولایی انجام می دهند که این حرکت بسیجی بسیار ارزشمند است .

خانم سهیلا هاشمی یکی از تسهیلگران جهادی در منطقه جنوب کشور در استان هرمزگان درباره ساماندهی اقتصادی یک خانواده بزرگ در بخش کشاورزی با کمک بنیاد مستضعفان گزارشی را ارائه کرد .

رئیس بنیاد به اتفاق شرکت کنندگان از نمایشگاه توانمندسازی بازدید کرد .

روز ۲۸ اردیبهشت سال جاری اولین رویداد آموزشی مجریان و تسهیلگران جهادی بنیاد علوی، پس از یک هفته برگزاری در مجتمع فرهنگی – ورزشی امام خمینی (ره) در تهران به کار خود پایان داد.

تبیین فعالیت های توانمند سازی اقتصادی، سلامت، آموزش و مهارت، مفاهیم و مهارت های تسهیلگری، اخلاق اسلامی در کسب و کار، اصول و فنون مذاکره، آشنایی با سامانه ها و ابزار و تکنیک های تسهیلگری از سرفصل های مهم این دوره آموزشی بود که با حضور اساتید برجسته و متخصص هر کدام از حوزه ها تدریس و آموزش داده شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

شاکرمی:باساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی دراستان تهران برخورد جدی و قانونی می شود

به گزارش ایرنا ، مراسم تکریم عباس نوروزی دادستان سابق لواسان و معارفه مرتضی درویش …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ