افزون بر ۲۰۷ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خراسان‌شمالی سنددار شد


حسن ایزانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تنها حدود ۱۰ درصد از زمین های کشاورزی استان تا سال ۱۴۰۰ دارای سند بود که این روند در سال های اخیر شتاب گرفت و به ۴۵ درصد رسید.

وی تصریح کرد: بیشترین صدور سند با ۸۱ درصد مربوط به شهرستان اسفراین و کمترین با ۱۹ درصد مربوط به شهرستان راز و جرگلان است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی دلیل پایین بودن صدور سند در شهرستان راز و جرگلان را اراضی بنیاد علوی و بایر دولتی عنوان کرد و افزود: تمامی اقدامات لازم برای صدور اسناد کشاورزان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: صدور اسناد زمین های کشاورزی با قطعات کوچک از مشکلات و موانع استان است که شرایط برای صدور سند در هر سطحی فراهم شد.

ایزانلو ادامه داد: طرح سنددار شدن اراضی کشاورزی با مشکلاتی از جمله اختلافات ملکی مردم با دولت مواجه هستیم که در این راستا اقدامات خوبی برای رفع آن انجام شد.

وی تصریح کرد: بعد از اجرای طرح رفع تداخلات، طرح حدنگاری و صدور اسناد اراضی کشاورزی قوت گرفت که از کشاورزان درخواست می شود از این ظرفیت قانونی استفاده شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از دهیاران و شوراهای اسلامی در روستا خواست تا نسبت به اطلاع رسانی صدور اسناد کشاورزی در روستاها توجه جدی داشته باشند و گفت: تمامی زمین های دولتی و مردمی باید سنددار شوند.

به گزارش ایرنا، سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

سهم بخش کشاورزی خراسان‌شمالی ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

سیب خراسان‌شمالی با ماندگاری طولانی؛ سهم این محصول از بازار چقدر است؟

به گزارش ایرنا، چهار هزار و ۸۰۰ هکتار باغ سیب در استان خراسان شمالی وجود …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ