طرح شهرسالم باهدف بهبود کیفیت زندگی مردم در دماوند کلید خورد

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این همایش گفت: همکاری و هم‌افزایی بین بخشی لازمه تحقق این طرح در شهرستان دماوند است.

دکتر علیرضا زالی با اشاره به اهمیت کرامت انسانها، اظهار داشت: در شهر سالم نقطه مطلوب تحقق کرامت شهروندان است و در شهر سالم مردم با کرامت زندگی خواهند کرد.

وی همگرایی بین مسئولان را از دیگر پیش‌شرط‌های انتخاب یک شهر برای اجرای طرح شهر سالم برشمرد و دماوند را واجد این پیش‌شرط‌ها برای تبدیل شدن به شهر سالم عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تحقق شهر سالم در مدت زمان کوتاه ممکن نیست، خاطرنشان کرد:  تبدیل شدن به شهر سالم به تمرین سخت‌کوشانه نیاز دارد و یک وجه آن مردم و وجه دیگر آن مسئولان شهر هستند.

این مسئول بر ضرورت توجه ویژه به مقوله آموزش برای تبدیل شدن یک شهر به شهر سالم تاکید و اضافه کرد: گرانیگاه آموزش در مدارس و نقش مدارس در این حوزه کلیدی است.

دکتر زالی با بیان اینکه برای تحقق شهر سالم ۹ وزارت‌خانه و پنج سازمان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: بخشی از این اعتبارات مربوط به وزارت بهداشت و بخش‌ دیگر مربوط به سایر حوزه‌ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین خیرین را نگین شهرستان دماوند خواند و افزود: بهره‌برداری از بسیاری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی بدون حمایت خیران شهرستان امکان‌پذیر نبود.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نه چندان دور شهر دماوند با فراهم شدن زیرساخت‌ها و تحقق شاخص‌ها، به عنوان شهر سالم مورد تایید نمایندگان سازمان بهداشت جهانی قرار گیرد.

ارتقای کیفیت زندگی و سلامت شهروندان در اولویت

این همایش با هدف معرفی و آغاز رسمی طرح شهر سالم در دماوند، یکی از برنامه‌های مهم برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و بهبود زیرساخت‌های بهداشتی و زیست‌محیطی این شهرستان است.

در همایش به اهمیت نقش شهرها در تأمین سلامت عمومی و ایجاد محیط‌های شهری پایدار و سالم تأکید شد.

در ادامه این همایش، کارشناسان و مسئولان محلی به تشریح ابعاد مختلف طرح شهر سالم پرداختند و به اهمیت مشارکت شهروندان در این برنامه‌ها اشاره کردند.

این طرح بخشی از برنامه‌های جهانی سازمان بهداشت جهانی (WHO) است و دماوند به عنوان یکی از شهرهای فعال در ایران به این پروژه پیوسته است.

شهرستان دماوند در استان تهران واقع شده است که این شهرستان به ۲ بخش به نام‌های بخش مرکزی و بخش رودهن به مرکزیت شهر دماوند تقسیم می‌ شود.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

استاندار سابق تهران: همه توانم را برای رفع مشکلات استان بکار گرفتم

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری روز سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار تهران …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ