معادن زغال‌سنگ نا ایمن تعطیل می‌شوند و کارگران بیمه بیکاری می‌گیرند 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در بخشی از این تبصره عنوان شده که به منظور ارتقای ایمنی معادن زغال سنگ کشور اقدامات زیر انجام می شود:

۱- انجام ارزیابی ریسک همه معادن زغال سنگ کشور از طریق بازرسی با هدایت و راهبری کارگروهی متشکل از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان استاندارد.

۲ – معادن فاقد شرایط ایمنی لازم به مدت سه ماه تعطیل و کارگران آنها تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.

۳- بهره برداران معادن زغال سنگ موظفند حداکثر ظرف سه ماه از تعطیلی اقدامات لازم برای ارتقای ایمنی معادن را فراهم کنند.

۴- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است دوره آموزش ایمنی برای همه کارگران معادن زغال سنگ را اجرا کند و صرفاً کارگران دارای گواهی شرکت در دوره آموزشی ایمنی مجاز به کار در معادن زغال سنگ هستند.

۵- درآمد مازاد حقوق مالکانه معادن به ردیف مشخص شده واریز می شود تا صرف انجام اقدامات فوق شود.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان امروز (سه‌شنبه، اول آبان ماه)‌پس از حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و ایراد سخنانی، بخش نخست لایحه بودجه ۱۴۰۴ را به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کرد.

بر اساس ماده واحده بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور متشکل از چهار زیربخش شامل «احکام»، «سقف منابع بودجه عمومی دولت»، «ترازهای عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی» و «فروض برآورد منابع و مصارف» است. از حیث منابع و مصارف بودجه کل کشور بالغ بر یکصد و هجده میلیون و نهصد و شصت و ۶ هزار میلیارد (۱۱۸,۹۶۶,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

نمایشگاه برق، حلقه اتصال صنعت برق با دانشگاه و بازار است

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، «مصطفی رجبی مشهدی» در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه برق …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ