۴۳ اثر به جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی ارسال شده است

به گزارش ایرنا، «محمدحسین بلاغی» روز سه شنبه در نشست خبری سی و ششمین دوره جشنواره تئاتر استانی افزود: از این تعداد آثار، ۲۶ اثر نمایشی به بخش صحنه ای و ۱۷ اثر به بخش خیابانی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در بخش صحنه ای این جشنواره ۱۴ اثر و در بخش خیابانی یازده اثر در مدت برگزاری جشنواره اجرا می شود، اظهار کرد: این آثار از شهرهای مختلف مانند تبریز، مراغه، اهر، مرند، بناب و سردرود به این جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بخش خیابانی این جشنواره با همکاری فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی و دستگاه های متولی در شهر مرند برگزار می شود.

بلاغی، هدف از برگزاری این جشنواره را فعال سازی انجمن ها و هسته های هنری و نمایشی شهرستان ها اعلام کرد و ادامه داد: موضوعات این جشنواره آزاد بوده ولی موضوعات و مضامین تئاتری خاص مانند امید اجتماعی، مسوولیت پذیری اجتماعی، انسجام ملی، خانواده و جوانی جمعیت، فرهنگ حجاب و عفاف و بهره گیری از بسترها و زیست بوم فرهنگ و هنر آذربایجان در اولویت پذیرش هستند.

وی یادآور شد: آثاری در این دوره جشنواره روی صحنه خواهند رفت که در یکسال گذشته و در فاصله برگزاری ۲ جشنواره در شهرهای مختلف استان تولید شده و روی صحنه رفته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اعتبار پیش بینی شده برای برگزاری این جشنواره با همکاری تمام دستگاه ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی حدود ۲۰ میلیارد ریال است.

بلاغی، با بیان اینکه هزینه این جشنواره نسبت به دوره قبل بیش از ۲ برابر افزایش یافته است، افزود: تعداد آثار ارسال شده به این جشنواره در مقایسه با سی و پنجمین دوره آن نیز حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: بیش از نیمی از هزینه این جشنواره در قالب ورودی و جوایز به گروه های شرکت کننده در جشنواره و نمایش های منتخب در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی پرداخت خواهد شد.

۴۳ اثر به جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی ارسال شده است

فصل خوب تئاتر آذربایجان شرقی آغاز شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه فصل خوب تئاتر استان آغاز شده است، گفت: هفته گذشته جشنواره تئاتر خیابانی با همکاری شهرداری منطقه ۷ تبریز برگزار شد و از امروز تئاتر استانی بسیج و مردمی نامیرا آغاز شده است.

بلاغی، ادامه داد: جشنواره تئاتر خیابانی و صحنه ای در روزهای آینده شروع می شود و این استان همچنین میزبان جشنواره منطقه ای تئاتر توانجویان در یک ماه آینده با حضور پنج استان کشور است.

مجموعه سه جلدی کتب «تئاتر به وقت آذربایجان» آماده رونمایی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت روایت هنرمندانه تاریخ باشکوه آذربایجان، گفت: در این راستا برای اولین بار در کشور و استان با همکاری قرارگاه شهید آوینی، تولید نمایشنامه های فاخر با موضوع روایت «آذربایجان پیشرو» آغاز شده است و مجموعه سه جلدی کتب «تئاتر به وقت آذربایجان» روز دهم آبان در تبریز رونمایی می شود.

بلاغی، افزود: این مجموعه شامل ۱۰ عنوان نمایشنامه بوده که توسط ۱۰ نفر از برترین نمایشنامه نویسان ایران و استان درباره ۱۰ شخصیت مشهور استان نوشته شده است.

وی با بیان اینکه در این مجموعه نگاه ویژه ای به روایت آذربایجان شده است، یادآور شد: بلافاصله پس از رونمایی از این مجموعه کتب، برای تثبت هویت ملی، اسلامی و آذربایجان، مرحله دوم برای تولید تعدادی از آثار توسط گروه های نمایشی، کارگردانان و هنرمندان آغاز می شود.

۴۳ اثر به جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی ارسال شده است

تندیس میرزا آقاتبریزی به عنوان یادگاری از سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی در تبریز رونمایی می شود

دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی نیز در این نشست خبری گفت: مدت اجرای این جشنواره نسبت به سایر جشنواره های استانی کشور بجای ۲، سه روز، به مدت هشت روز برگزار می شود به طوری که چهار روز به بخش صحنه ای و چهار روز هم به بخش خیابانی اختصاص یافته است.

« امیر حجازی» افزود: تندیس و پوستر اختصاصی این جشنواره برای نخستین بار در قالب هویت تاریخ تئاتر تبریز طراحی شده و تندیس «میرزاآقا تبریزی» نخستین نمایشنامه نویس فارسی زبان ایران که توسط شهرداری منطقه ۸ تبریز آماده شده است، روز جمعه یازدهم آبان در خیابان تئاتر به عنوان یادگاری ماندگار از این دوره جشنواره رونمایی می شود.

وی اظهار کرد: سه اثر برتر و منتخب هر بخش این دوره از جشنواره به جشنواره منطقه ای یا جشنواره تئاتر کشور ارسال خواهد شد.

۴۳ اثر به جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی ارسال شده است

در این مراسم از تندیس و پوستر سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی رونمایی شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

وزیر ورزش: ورزش آذربایجان شرقی برای همه تیم‌های ملی ظرفیت بزرگی است

به گزارش ایرنا، احمد دنیا مالی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح سالن سه هزار نفری …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ