استاندار فارس: وفاق ملی یک ضرورت انکارناپذیر است


به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری، سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان در شیراز افزود: تمام دولت های قبل از دولت چهاردهم نیز گفتمانی داشتند و علت اهمیت گفتمان کنونی در این است که بیانگر نمایاندن واقعیت های ثابت بیرونی است.

وی ادامه داد: گفتمان دولت چهاردهم و دکتر پزشکیان نیز منجر به دولت وفاق ملی و حکمرانی مبتنی بر وفاق ملی شد.

او اظهار داشت: مهمترین مولفه امنیت ملی هر کشوری مردم هستند هرچند سایر مولفه ها از جمله قدرت نظامی و موشکی و موقعیت جغرافیایی نیز دارای اهمیت است اما مردم مهمترین مولفه هستند.

استاندار فارس گفت: قطعا داشتن حمایت و همراهی مردم اجازه نخواهد داد که کسی چشم طمع به کشور داشته باشد

استاندار فارس، با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: جنگ هم با همه ابعاد منفی آن قاعده خاص خود را دارد، اما در کجا و کدام جنگ تانک به مقابله با نفر می رود.

امیری افزود: غرب و اروپا و آمریکا پشت رژیم صهیونیستی قرار دارند و بدشان نمی آید که جنگ را به داخل کشورمان بکشانند، هرچند با توجه به آمادگی نیروهای نظامی جرات نمی کنند.

او ادامه داد: اما در شرایط خاص امروز بیش از هر زمان دیگری به وفاق و همدلی نیاز داریم و در جامعه‌ای که مردم احساس ارزشمندی کنند مردم همراه و پشت حاکمیت خواهند بود.

وی، تداوم کارهای خوب را از دیگر موارد مورد تاکید دکتر پزشکیان دانست و اظهار کرد: در گفتمان پزشکیان هیچ تقابل سیاسی وجود ندارد و واقعیت های قانون اساسی دیده می‌شود.

استاندار فارس، اعتقاد به عقلانیت در اداره کشور، خردورزی، دانش محوری و کار کارشناسی را از دیگر ویژگی های گفتمان دولت چهاردهم برشمرد.

امیری، از مدیران خواست در انتخاب همکاران خود به انسان های شریف، پاکدست و فساد ستیز اهتمام ویژه داشته باشند.

وی، همچنین خواستار توجه مدیران به عدالت در توزیع اعتبارات، به کارگیری خانم ها در پست های مدیریتی، اعتماد و توجه به کار کارشناسی و برقراری ارتباط موثر و دوستانه با کارکنان شد.

استاندار فارس گفت: فعالیت های هر دستگاه و وظایف آن نیز باید برشی از برنامه هفتم توسعه باشد.

امیری، با اشاره به محدودیت های مالی و اعتباری دولت گفت: در چنین شرایطی نمی شود با بودجه دولتی کارهای بزرگ انجام و لذا باید به فکر تامین اعتبار از محل منابع غیر دولتی و بخش خصوصی بود.

وی افزود: نگاه ما به کارآفرینان باید به عنوان نگاه با مجاهدان عرصه جهاد اقتصادی باشد و آنها را با این دید ببینیم و تسهیلات و امکانات برای آنها فراهم کنید و وقتی آنها ببینند که شرایط سرمایه گداری در استان فراهم است به میدان خواهند آمد.

شروع پروژه جدید ممنوع

استاندار فارس گفت: تا پروزه نیمه تمام در استان داریم و تا زمانی که آنها تعیین تکلیف نشده اند نباید پروژه جدیدی در استان شروع شود.

امیری افزود: مدیران در تعریف و اجرای پروژه ها به ویژه پروژه های فاقد اولویت و توجیه اقتصادی نباید زیر بار فشار سیاسی بروند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

رئیس‌جمهور برای شرکت در اجلاس سران بریکس وارد کازان شد + فیلم

به گزارش ایرنا،پزشکیان را در بدو ورود به کازان مورد استقبال مقامات ارشد تاتارستان روسیه …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ