نخستین دستگاه تزریق اتوماتیک رادیو داروهای هسته‌ای در اصفهان راه‌اندازی شد


به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز سه‌شنبه اعلام کرد: نخستین دستگاه تزریق اتوماتیک و دُز کالیبراتور رادیوداروهای هسته‌ای استان در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فارابی اصفهان نصب و راه‌اندازی شد.

دستگاه مذکور به ارزش ۹۵ هزار یورو از طریق هیات امناء صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خریداری و تامین شده است.

این دستگاه، رادیو داروهای هسته‌ای را با دقت بسیار بالا از طریق «دُز کالیبراتور داخلی» اندازه‌گیری و سپس با انژکتور اتوماتیک به بدن بیمار تزریق می‌کند.

اندازه‌گیری دقیق، امکان تزریق انواع داروهای تشخیصی و درمانی، تشخیص و حذف حباب هوا، رقیق‌سازی دارو و کاهش پرتوگیری کارکنان و بیماران از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه است.

به گزارش ایرنا، رادیوداروها محصولات رادیواکتیوی است که در پزشکی برای تشخیص و درمان بیماری‌ها به کار می‌رود و به بیمار تزریق یا خورانده می‌شود؛ از رادیو داروهای تشخیصی برای تشخیص، ارزیابی و مرحله‌بندی بیماری و از رادیو داروهای درمانی برای جست‌وجوی سلول‌های درگیر و رساندن پرتو به آنها استفاده می‌شود.

این داروها در زمان حاضر به شکل گسترده‌ای در تشخیص و درمان انواع سرطان کاربرد دارد.

استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۹ شهرستان است که امور بهداشتی و درمانی ۲۷ شهرستان با چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

بیمارستان فارابی در شرق کلانشهر اصفهان است؛ نخستین مرکز تصویربرداری پیشرفته «پِت اسکن» استان اصفهان نیز سال گذشته در این مجتمع تخصصی و فوق تخصصی به بهره‌برداری رسید.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

کنگره بزرگداشت شهدای اصفهان در پی آشنایی نسل جوان با حماسه سازان کشور است

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی‌نژاد عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره شهدای استان …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ