محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی از سوی نمایندگان ادیان/ کسی حق تعرض به خاک ایران را ندارد


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مارنرسای بنیامین روز سه‌شنبه- یکم آبان‌ماه- در نشست خبری نمایندگان اقلیت‌ها و نمایندگان مذهبی پیرامون حمایت از نیروهای مسلح و تمامیت ارضی کشور که پیرو بیانیه ادیان توحیدی در روزهای اخیر در کلیسای سرکیس مقدس برگزار شد، با محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی اظهارداشت: بسیار متاسف هستیم برای سازمان‌های بین‌الملل، شورای امنیت و اتحادیه اروپا که دم از حقوق بشر و دمکراسی می‌زنند اما نمی‌توانند جلوی این جنایت‌ها را بگیرند.

وی افزود: این جنایات و وحشی‌گری برای همه انسان‌ها و از نظر تمام ادیان محکوم است و صلح، مودت و زندگی برای همه انسان‌ها باید به وجود آید. از رهبران و سازمان‌های بین‌الملل می‌خواهیم که این جهان را از روی دراین مدیریت کنند.

بنیامین با اشاره به شهادت رهبران حزب الله گفت: مژده دین، همه انبیای الهی دوستی و مودت و زندگی در ‌کنار یکدیگر هستند. کسانی که جان خود را نثار آزادی خواهی کردند. شهادتشان مبارک باشد و خدمت رهبر انقلاب، مردم ایران، لبنان و فلسطین تسلیت عرض می‌کنیم.

اسقف اعظم کلیسای شرق ‌آشوری در ایران بیان کرد: خاک ایران مقدس است و کسی نباید جرات تعرض به خاک ایران داشته باشد. امید است خداوند به همه رهبران جهان عقل و درایت اعطا کند تا کشورهای خود را به خوبی اداره کنند و صلح و آرامش را برقرار کنند.

سرکیس داویدیان اسقف ارامنه کاتولیک ایران هم گفت: مثل من که از لبنان هستیم، می‌خواهم این پیام را به مردم لبنان و سوریه بدهم که به فرموده پاپ اعظم، مردم لبنان همواره در کمال صلح و آرامش کنار هم زندگی کرده‌اند. در لبنان از جوامع مختلف زندگی خود را صلح آمیز زندگی و با عقاید خود این کشور را آراسته می‌کنند.

وی افزود: در لبنان برای دیدن و کار کردن کنار هم مشکلی نداشتیم و برای کشور تمام تلاش خود را به کار بردیم.

داویدیان بیان کرد: لبنان کشور مقدسی است و در آنجا قدیس‌های فراوانی وجود دارند که برای لبنان کار و تلاش و زندگی خود را هدیه آبادانی این کشور کرد. لبنان کشوری است که در آن همبستگی وجود دارد و همه با هم در صلح و صفا در این کشور زندگی خود را سپری می‌کنند.

اسقف ارامنه کاتولیک ایران اظهارداشت: امروز، اسرائیل، تمام این منطقه را آشفته کرده و نگرانی‌های جهانی زیادی در بین ملت‌ها ایجاد کرده‌اند. برای ما بیت‌المقدس مقدس است برای این که پیامبر ما در آنجا به دنیا آورد و برای ما صلح و آرامش را به ارمغان آوردند یهودی‌ها را در سرزمین‌های اشغالی اسکان دادند و خواستند که برای مردم این سرزمین مشکل ایجاد کنند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی می‌خواهد با کشتن کودکان به اهداف خود برسد. همه کشورها می‌گویند که اسرائیل حق دفاع از خودش را دارد اما این دلیل نمی‌شود که دست به کشتار مردم مظلوم بزند.

داویدیان گفت: ما این امر را محکوم می‌کنیم چون همگی فرزندان پروردگار هستیم و حق زندگی داریم.

موبد پدرام سروش‌پور عضو انجمن زرتشتیان تهران نیز با اشاره به باور داشتن به هدفمند بودن جهان هستی اظهارداشت: این جهان یک جهان هدفمند و جهانی باید باشد که با بن‌پایه‌های دینی باید به این برسیم.

وی افزود: باید باهم یکی باشیم و از هم جدا نباشیم. چیزی که جهان را پرتلاطم کرده است. باید منیت ‌را کنار بگذاریم تا بدون مرز کنار هم زندگی کنیم. در فرهنگ ایرانیان، صلح و آشتی همواره یک پایه بوده و اصل برای صلح و آرامش بر پایه استقامت و پایداری است. این همبستگی شکل نمی‌گیرد جز بر پایه راستی‌.

اسقف اعظم عماد خوشابه جرجیسی؛ اسقف کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی نیز با محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و تاکید بر حفظ تمامیت ارضی ایران گفت: حق ما انسان‌ها زندگی کردن است نه این که ما را بکشند. رژیم صهیونیستی حق ندارد برای تداوم زندگی خود فلسطین اشغالی و مردمان این سرزمین را از بین ببرد. دعا می‌کنیم و از خداوند منان می‌خواهیم عشق، صلح و امنیت در تمام کشورها به وجود آید و هیچ کشوری حق تعرض به کشور دیگر را ندارد و ما هم از حقوق خود دفاع می‌کنیم.

وی افزود: ما آمده‌ایم که این جنایت‌ها را محکوم کنیم و امیدوارم صلح و امید و شادی در جوامع مختلف ایجاد شود و این حق ماست که نه فقط محکوم که در مقابل این جنایت بایستیم.

کشیش ساهاک خسرویان عضو مجمع روحانیون شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران هم گفت: ما از مردم بی‌دفاع می‌ایستیم و امیدواریم بعد از این صلح و آرامش برقرار شود و جنایت و نسل‌کشی به هر منظوری محکوم است.

نینوس مقدس‌نیا سرپرست و کشیش کلیسای انجیلی آشوری تهران گفت: همه باورهایی که رژیم صهیونیستی سعی می‌کرد از گنبد آهنگین گرفته تا فناوری‌هایی که داشت فروریخت و بیش از یک سال است نتوانست حریف حزب‌الله و حماس شود و این عمق باورها را نشان می دهد که از خانواده‌های خود حمایت می‌کنند. همه کسانی که به شهادت رسیدند، شهادت را از همان ابتدا مقابل خود داشتند به همین خاطر شهادت این‌ها نشان از پیروزی نیروی مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی دارد.

شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اتفاقات و نسل‌کشی که در غزه و لبنان صورت می‌گیرد شرم تاریخی برای اخلاق، قانون و انسانیت است که این را رژیم صهیونیستی در روز روشن با کشتار کودکان و زنان مظلوم رقم می‌زند.

وی افزود: امروز مشکل رژیم صهیونیستی نه فقط با لبنان و فلسطین که کل جهان است و تمام جهانیان منزجر از جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستند.

وی افزود: طبق فرمایشات رهبری، میدان غزه و لبنان میدان عمل است و شاهد بودیم بیانیه‌هایی در حمایت از منویات رهبر معظم انقلاب از سوی انجمن‌ها، روحانیان و ورزشکاران از جوامع مسیحی، آشوری و ررتشتیان بودیم. ۵ هزار نفر از عملیات وعده صادق۲ و فرمایشات رهبری بیانیه‌ای را صادر و منتشر کردند. غزه همیشه غزه باقی خواهد ماند و متعلق به فلسطین است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

سرپرست خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد

به گزارش گروه علمی ایرنا، محمدمهدی طهرانچی امروز سه شنبه اول آبان ماه با صدور …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ