برف و باران در راه اصفهان


محمدرضا رفیعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف و باران در مناطق غربی و ارتفاعات و مناطق سردسیر و در مناطق گرمسیر بویژه شرق استان بصورت رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ از بعدازظهر روز پنجشنبه تا اوایل روز جمعه پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش در مناطق مرکزی بصورت باران خواهد بود، ادامه داد: رگبار پراکنده و رعد و برق از اواخر وقت امروز و فردا(چهارشنبه) در مناطق مستعد مرکزی و نیمه شرقی نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان بااشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر وقوع ناپایداری متناوب تا اوایل هفته آینده در تمام نقاط استان است، اظهار داشت: ماندگاری هوای سرد و کاهش جزیی دما همچنان تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق استان ادامه خواهد داشت و کمینه دما در مناطق سردسیر و ارتفاعات بویژه در غرب و جنوب استان به زیر صفر درجه خواهد رسید و احتمال خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

به گفته وی، وضعیت جوی بیشتر مناطق استان صاف در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و در مناطق غربی و جنوبی طوفان لحظه‌ای و در مناطق شمالی و شرقی همراه با باد و گرد و خاک خواهد بود.

وی اضافه کرد: مخاطرات ناشی از این ناپایداری‌ها در هشدارهای سطح زرد هواشناسی اطلاع‌رسانی شده است.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

رفیعی خاطرنشان کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

وی بیان کرد: دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعت شبانه‌روز گذشته به ۲۵ درجه سانتیگراد و در خنکترین ساعت به ۹ درجه سانتیگراد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: خور و بیابانک با دمای ۲۷ و شاهین شهر و میمه با دمای منفی یک درجه سانتیگراد گرمترین و سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

کنگره بزرگداشت شهدای اصفهان در پی آشنایی نسل جوان با حماسه سازان کشور است

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی‌نژاد عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره شهدای استان …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ