عقد قرارداد برای ساخت پنج هزار و ۱۶۱ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل


حامد کیخسروی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ساخت مسکن روستایی در استان اردبیل در سال جاری در اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی را هفت هزار و ۸۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ واحد معادل ۹۶ درصد از سهمیه استان جهت عقد قرارداد ساخت و دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده است.

وی با اشاره به عقد قرارداد با ۶۶ درصد از متقاضیان ساخت مسکن روستایی در استان اردبیل افزود: امسال برای اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد و با بازپرداخت اقساط ۲۰ ساله در اختیار روستاییان قرار می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵، حدود ۹۹ هزار واحد مسکونی کم دوام و غیرمقاوم در استان اردبیل شناسایی شده و در طول چند سال اخیر، ۶۳ هزار واحد معادل ۶۴ درصد از این واحدهای مسکونی نوسازی و مقاوم سازی شده است.

وی استان اردبیل را در اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی جزو سه استان پیشتاز کشور برشمرد و اضافه کرد: این طرح که از سال ۱۳۸۴ شروع شده، جزو طرح های موفق در حوزه عمران و آبادانی روستایی به شمار می رود و نقش تعیین کننده ای در رونق سکونت در روستاها دارد.

کیخسروی همچنین طرح مقاوم سازی مسکن روستایی با تسهیلات کم بهره دولتی را اقدامی شایسته برای جلوگیری از مخاطرات جانی شهروندان و تهیه مسکن مقاوم در برابر سیل و زلزله و سایر بلایای طبیعی عنوان کرد و گفت: این طرح در مرحله پرداخت تسهیلات، کمترین انحراف معیار را دارد و در وصول اقساط تسهیلات از دریافت کنندگان نیز جزو طرح‌های موفق محسوب می شود.

وی با اشاره به احتمال وقوع حوادث ناگوار از جمله زلزله در استان اردبیل، از روستاییان خواست با مغتنم شمردن این فرصت، مقاوم سازی مسکن روستایی خود را جدی گرفته و با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌های تابعه نسبت به تشکیل پرونده و استفاده از تسهیلات ارائه شده اقدام کنند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

پروازهای فرودگاه اردبیل به مشهد مقدس افزایش یافت

محمد قصابی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه پرواز مشهد …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ