حقوق دولتی معادن خراسان جنوبی بر اساس استخراج واقعی پرداخت می‌شود


به گزارش خبرنگار ایرنا عیلرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در شورای معادن خراسان جنوبی اظهار کرد: امیدواریم این مصوبه مشوقی برای رفع موانع و مشکلات معدن‌کاران استان باشد.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین طرح‌هایی که در وزارت صمت در حال اجراست، طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقایس است که اهمیت آن در راستای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی بسیار بالاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد معادن کل کشور و تمام معادن خراسان جنوبی کوچک مقیاس هستند، بیان کرد: در خراسان جنوبی ۸۰۱ معدن داریم که تعداد بسیار بالایی از این معادن راکد و غیرفعال هستند.

عباس‌زاده با اشاره به راهکارهای مختلف برای فعال شدن معادن راکد در خراسان جنوبی، گفت: در این جلسه دلایل مختلف غیرفعال بودن این معادن مورد بررسی قرار گرفت که رفع موانع حقوقی و تامین سرمایه از مهمترین موانع فعالیت این معادن بود که قرار شد سرمایه گذارانی که توانایی داشته باشند، ورود پیدا کنند.

وی گفت: سیر حرکتی خراسان جنوبی در زمینه فعال سازی معادن راکد قابل قبول است اما نیاز است در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی تمام معادن راکد، فعال سازی شوند.

عباس‌زاده با بیان اینکه باید در راستای فعال سازی معادن از ظرفیت‌های استان و کشور استفاده کنیم، تاکید کرد: باید معادن فعال را هم دریابیم تا دچار تعطیلی و مشکل نشوند.

وی افزود: باید از همه ظرفیت‌های شورای معادن برای توسعه بخش معدن استفاده کنیم، همچنین ایمیدرو برای توسعه معدنی خراسان جنوبی ورود موفقی داشته است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

کمک ۴۲۰ میلیارد ریالی به نیازمندان اجاره‌نشین در خراسان‌ جنوبی 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی، سید رضا حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ