آرامگاه باشکوهی برای ملامحسن فیض کاشانی ساخته شود


محمود شالویی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان افزود: از فرماندار ویژه این شهرستان تقاضا دارم تا با توجه به این امر، یک آرامگاه باشکوه و در شان و جایگاه ملامحسن فیض کاشانی ایجاد شود.

ملامحسن فیض کاشانی از محققان، محدثان، مفسران و عارفان بزرگ شیعه بود که در تمام علوم اسلامی آثار گرانقدری را به رشته تحریر درآورد، او در دیوان اشعار حکیمانه خود، با اعتدال در اخبارگری و تکیه بر قرآن و سنت، معارف و آموزه‌های اسلامی را در آثارش ارائه کرد.

وی اظهار کرد: انجمن مفاخر با هدف معرفی چهره‌های شاخص گذشته و تکریم و معرفی چهره‌های شاخص امروز به جامعه تشکیل شده است،کاشان مفاخر زیادی از جمله غیاث‌الدین جمشید کاشانی و ملامحسن فیض تا سهراب سپهری و امین‌الله رشیدی دارد که باید بدرستی به جامعه و نسل جوان معرفی شوند.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران بیان کرد: در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی هم چهره‌های شاخص گذشته و هم مفاخر امروزی را معرفی می‌کنیم و راه چهره شاخص شدن را هم تعریف می‌کنیم چرا که امروز هم می توان افتخارآفرین شد.

شالویی گفت: باید زیرساخت‌های فرهنگی و فکری خود را قوی کنیم تا در مقابل ناملایمات مقاومتی بیش از قبل داشته باشیم و امیدوارم دفتر انجمن مفاخر کاشان که امروز افتتاح شد در این راه تاثیرگذار باشد.

وی افزود: تاکنون ۱۲ دفتر انجمن مفاخر در مراکز استان‌ها راه اندازی شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی هم گفت: انجمن مفاخر کاشان باید زمینه توسعه فرهنگی در این منطقه را فراهم کند

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی افزود: در حوزه فرهنگ در منطقه کاشان کم‌کاری‌هایی داشته‌ایم که باید جبران شود

وی اظهار کرد: راه‌اندازی دفتر انجمن مفاخر در کاشان اقدامی بزرگ محسوب می‌شود و معرفی بزرگان ایران و اسلام بر عهده این انجمن است.

در این مراسم از ۶ جلد کتاب نویسندگان کاشانی رونمایی شد.

دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کاشان، در خانه تاریخی «تاج» این شهر افتتاح شد.

کاشان در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

گل‌های دیدار الشارجه و سپاهان + فیلم

به گزارش شامگاه سه‌شنبه ایرنا، در هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سطح ۲ …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ