مدیرعامل جدید صندوق ملی محیط زیست منصوب شد

به گزارش ایرنا از صندوق ملی محیط زیست، سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست که به نمایندگی ریاست این سازمان روز سه‌شنبه در جلسه تکریم و معارفه حاضر شده بود، گفت: باید طرح‌های اقتصادی و دوستداران محیط زیست را به صندوق دعوت کنیم.

امید حاجتی افزود: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یکی از بازوهای سازمان حفاظت محیط زیست است و اعضای هیات مدیره باید در راستای سیاست های سازمان و همسو با آن حرکت کنند.

راه‌اندازی ۲ خط اعتباری ریالی و ارزی برای صندوق ملی محیط زیست

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست از راه‌اندازی ۲ خط اعتباری ریالی و ارزی از سوی صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد دلار برای پیشبرد برنامه‌های صندوق ملی محیط زیست خبر داد.

حاجتی اظهار داشت: در جلساتی که با معاونین صندوق توسعه ملی داشتیم قول ٢ خط اعتباری ریالی و ارزی را از این مجموعه گرفتیم که خط ریالی آن نزدیک به هزار میلیارد تومان و خط ارزی آن تا حدود ۲ میلیارد دلار است و اگر خروجی‌های قابل دفاعی داشته باشیم می‌توانیم این میزان را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: شفافیت و انضباط مالی قابل دفاع از جمله انتظارات ما از صندوق است و در این خصوص اگر لازم است فرایندی اصلاح شود باید این کار انجام گیرد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: اقداماتی که در صندوق ملی محیط زیست انجام می‌دهیم باید محسوس باشد و لازم است این مساله از طریق برنامه‌ریزی و به صورت موضوعی و موضعی انجام گیرد تا موثر عمل شود.

وی افزود: به طور مثال ما می توانیم در مورد گردوغبار در یک منطقه از کشور وارد شویم و مساله را در مدت زمان معین حل کنیم تا آثار و نشانه های آن را مردم و دولتمردان مشاهده کنند و بعد به سراغ مساله بعد برویم اما اگر صندوق به جای این استراتژی به موضوعات متعدد در جاهای مختلف ورود داشته باشد، نشانه‌های آن برای مردم و سیاستگذاران قابل لمس نخواهد بود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: صندوق ملی محیط زیست از بازوهای اقتصادی حمایت سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می شود و نمی‌توان صندوق را جزعی منفک از سازمان بدانیم و این نهاد باید همسو با سیاست ها و اولویت های  سازمان باشد.

حاجتی افزود: امید است با تعامل دوطرفه که میان سازمان و صندوق ایجاد می شود شاهد تسریع در مقابله با چالش های محیط زیستی کشور باشیم.

در این مراسم، شهریار هنرور و سیدحسین موسوی به عنوان اعضای جدید موظف هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست انتخاب شدند تا در راستای سیاست‌های کلان سازمان به‌ منظور تحقق. اهداف زیست‌محیطی کشور گام بردارند.

این انتصاب گامی مهم در راستای تقویت و تسریع طرح‌های زیست‌محیطی کشور به شمار می‌رود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیطزیست از خدمات علی عبدی‌زاده مدیرعامل سابق صندوق قدردانی کرد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

آبرسانی به حیات وحش ایلام در ماه‌های گرم امسال

“علیرضا محمدی” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ