اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از زندان اوین بازدید کردند 

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، پیش از این بازدید اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نشست مشترک غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و مدیران ستادی با اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست رئیس سازمان زندان‌ها اظهار داشت: در این دوره از مدیریت قوه قضاییه، تعاملات بین دو قوه قضائیه و مقننه در بالاترین سطح خود قرار دارد و منشأ خیر و برکاتی شده که آثار آن به خوبی مشخص است.

تاکید بر اشتغال صنعت‌محور برای زندانیان
محمدی با قدردانی از تعاملات میان نمایندگان مجلس و مدیریت زندان‌ها گفت: نگاه دستگاه قضا به زندانیان همواره مبتنی بر رأفت و اصلاح و تربیت است. در این راستا اداره زندان‌ها نیز بر مدار عقلانیت، دانایی و بر پایه مبانی علمی و البته با بهره‌گیری از تکنولوژی روز خواهد بود.

وی حمایت از خانواده زندانیان را اولویت جدی این سازمان معرفی کرد و در ادامه افزود: امروز به حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان توجه ویژه داریم؛ زیرا بهترین بستر اصلاح و تربیت را اشتغال‌زایی برای آنان می‌دانیم. براین اساس توسعه اشتغال صنعت‌محور در زندان‌ها را به عنوان یک اولویت در دستور کار گذاشته‌ایم.

محمدی اضافه کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه‌ به اعتبارات سازمان زندان‌ها در لایحه بودجه داشته باشند که این امر در کنار مصوبه مولدسازی می‌تواند در اجرای قانون انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها نقش پررنگی ایفا کنند.

در ادامه این جلسه، محمد سرگزی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: کار عزیزان در سازمان زندان‌ها بسیار سخت است و ما با تمام توان تلاش می‌کنیم در کنار شما باشیم. ما در مجلس برای اهتمام بیشتر جهت دستیابی به اهداف اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها اعلام آمادگی می‌کنیم.

براساس این گزارش، اعضای کمیسیون به همراه رئیس سازمان زندان‌ها در محل مزار شهید گمنام آرمیده در محوطه سازمان زندان‌ها حاضر و با اهدای گل، یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

پس از این نشست نیز نمایندگان و مدیران ستادی سازمان زندان‌ها از بخش‌های مختلف «بازداشتگاه اوین» به‌ویژه کارگاه‌های اشتغال این مرکز اصلاحی بازدید کردند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

ایرنا – تخریب کوخه‌های زنده‌گیری پرندگان

«کوخه» سازه‌ای است که با مصالح ساده و محلی ساخته می‌شود. متخلفان با نصب تور …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ