دستیابی ایران به فناوری‌های روز با وجود تحریم‌ها

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، منصور دفتریان روز سه‌شنبه یکم آبان 1403 در پنجمین کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های جدید در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه کشور از نظر امکانات خدادادی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به این امکانات هم‌اکنون در امنیت انرژی با چالش روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه ایران از نظر سرمایه انسانی از افراد بااستعداد و نخبه بهره می‌برد، گفت: با توجه‌ به شرایط تحریمی توانسته‌ایم به فناوری‌های روز دنیا دست یابیم. برای نمونه در گاز میعانی (Condensate Gas یک نوع مخلوط گازی شامل گاز طبیعی و مایعاتی مانند نفت خام، کاندنسیت، و روغن‌های سبک است) به نتایج خوبی دست یافتیم که از کار مشابه در آمریکا بهتر بود.

رئیس انجمن مهندسی گاز ایران با بیان اینکه پرسش اینجاست که چرا با توجه‌ به امکانات و سرمایه انسانی خوب در تأمین انرژی دچار مشکل هستیم، خاطرنشان کرد: فناوری‌های نو اقتصادی‌تر از فناوری‌های قدیمی است و باید از تازه‌ترین فناوری‌های دنیا استفاده کنیم.

دفتریان ادامه داد: در این کنفرانس تازه‌ترین فناوری‌های نو بررسی می‌شود و می‌توانیم در آینده افزون بر تأمین انرژی کشور به یکی از صادرکننده‌های بزرگ دنیا تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه استفاده از سوخت زغال‌سنگ برای کره زمین زیان‌آور است، افزود: اضافه‌کردن این سوخت به سبد انرژی سبب ایجاد پدیده گرمایش شده است.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

نرخ‌های مالیات بر تولید در لایحه بودجه ۱۴۰۴ ثابت ماند

به گزارش ایرنا، «محمد حسین رحمتی» امروز سه شنبه در نشست خبری رئیس سازمان و …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ