دنیامالی: ورزش قهرمانی مترادف عزت ملی است


به گزارش ایرنا از روابط عمومی ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، احمد دنیا مالی روز سه شنبه در نشست مشترک روسای هیات‌های ورزشی و دبیران سازمان‌های مردم نهاد استان افزود: به محض حضور در وزارت ورزش و جوانان، کاروان ایران را در المپیک دانش‌آموزی بحرین تشکیل دادم و اکنون نیز باید روحیه رقابتی داشته و همیشه به فکر جایگاه اول باشیم.

وی گفت: باید در رشته‌هایی که فراوانی‌ ندارد از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کنیم و با رعایت حرمت زنان، به اثربخشی لازم در امور و مسائل مختلف دست پیدا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در ورزش دختران توجه کافی را ندارد در حالیکه اگر می‌خواهیم ورزش را همگانی و استعدادیابی کنیم، باید کارهای لازم را انجام دهیم.

دنیامالی با تاکید بر بهره‌گیری از هوش مصنوعی در ورزش گفت: ظرفیت آکادمیک تبریز بالا است و باید از آن در ورزش بهره برد همچنین تشکیل شورای نخبگان جوان اشاره در وزارت ورزش و جوانان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت تربیت مدیران توانمند در وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: آذربایجان شرقی به تنهایی می‌تواند موتور محرک ورزش کشور باشد و حضور یک استاندار خوب و پرانرژی مزید بر علت شد تا برای سفر استانی، شهر تبریز را انتخاب کنم.

وی گفت: امیدوارم تصویرسازی خوبی که صورت گرفته به توسعه ورزش آذربایجان شرقی و شهر تبریز منجر شود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر ظرفیت های آذربایجان شرقی به ویژه قابلیت کسب مدال در رشته دو و میدانی ادامه داد: خواستار تحول بزرگ در ورزش خواهیم بود که با کمک همه محقق می سود.

بهرام سرمست استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیریت استعداد، یک علم است گفت: باید کشف استعداد کنیم و در این زمینه طبق چارچوب پیش برویم تا محیط زندگی را برای جوانان آماده کنیم.

حبیب ستوده‌نژاد مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز گفت: بزرگترین مشکل نبود حامی مالی و جدا شدن صنعت از ورزش است و اکنون تنها باشگاهی که بار ورزش قهرمانی را به دوش می‌کشد، مس سونگون می باشد که در ۹ رشته ورزشی به فعالیت می‌پردازد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

هزینه سلول درمانی در ایران ۱۰ برابر پایین‌تر از متوسط جهانی است

به گزارش ایرنا، دکتر حامد ولی‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ