اجتناب مسلمانان سیاه‌پوست آمریکایی از رأی دادن به کاملا هریس

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه عاصمه العرب، گروهی متشکل از 50 نفر از رهبران مسلمان سیاه‌پوست در ایالات متحده آمریکا، بیانیهای را امضا کردند که در آن از رأی‌دهندگان سیاهپوست و مسلمان آمریکایی خواستند که از کاملا هریس، معاون دموکرات رئیس جمهور آمریکا برای تصدی پست ریاست جمهوری دوری کنند و در عوض از نامزدهایی حمایت کنند که از آتش بس غزه و تحریم تسلیحاتی اسرائیل حمایت می‌کنند.

این بیانیه آخرین تلاش رهبران جامعه مسلمان آمریکا است تا به رأی‌دهندگان بگویند که معاون رئیس جمهور کنونی را در انتخابات نوامبر آینده انتخاب نکنند، زیرا او تمایلی به تعهد درباره تغییر سیاست‌ها نسبت به رژیم صهیونیستی ندارد؛ رژیمی که مسئول جنگ جاری در غزه و لبنان است و جان ده‌ها هزار فلسطینی و لبنانی را گرفته است.

در این بیانیه آمده است: اگرچه برخی از آمریکایی‌های مسلمان با این وجود گفته‌اند که جامعه ما باید از معاون رئیس‌جمهور به دلیل مواضع او در مورد مسائل داخلی یا اعتقادشان به اینکه دونالد ترامپ ممکن است در مسائلی مانند غزه بدتر عمل کند، حمایت کنند ولی ما با احترام، با این نظر آن‌ها مخالف هستیم. 

این بیانیه می‌افزاید: به عنوان مسلمانان موظف به رعایت عدالت هستیم و به عنوان سیاه‌پوستان آمریکایی که اجدادشان بدترین جنایات را متحمل شده‌اند، لازم است که نسل‌کشی خط قرمز ما باشد. ما نمی‌توانیم از نامزدی حمایت کنیم که در نسل‌کشی شرکت کرده و اکنون از ارائه هر طرحی برای پایان دادن به آن نسل‌کشی امتناع می‌کند.

این بیانیه پس از انتشار مجموعه‌ای از بیانیه‌ها و پیام‌های مختلف از سوی شخصیت‌ها و سازمان‌های برجسته جامعه مسلمانان آمریکا در هفته‌های اخیر مبنی بر حمایت یا عدم حمایت از نامزدهای شرکت‌کننده در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا منتشر شد.

در همین رابطه در 20 سپتامبر گذشته، ائتلافی از سازمان‌های مسلمان پیشرو در ایالات متحده با صدور بیانیهای از رأی‌دهندگان خواست به نامزدهایی رأی دهند که از آتش بس در غزه و تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل حمایت می‌کنند.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

انتصاب دستیار ویژه رئیس جمهور در امور پدافند غیر عامل کشور

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ