مجوز چهار سمن جدید در خراسان‌شمالی صادر شد

به گزارش ایرنا، طاهر رستمی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد خراسان‌شمالی اظهار کرد: «بنیاد مردمی تحول اجتماعی» «آوای مهر زندگی»، «ندای سعادت زندگی» و «ناجیان آب و انرژی پاک» سازمان های مردم نهاد موفق به اخذ مجوز فعالیت هستند.

وی افزود: این سمن ها در حوزه‌های عام المنفعه فعالیت کرده و خدمات می دهند.

رستمی با تاکید بر تقویت فعالیت سمن ها و نقش آفرینی در جامعه، گفت: آسیب هایی چون طلاق و اعتیاد بسترساز بسیاری از جرائم و آسیب های دیگر در سطح جامعه است بنابراین استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و سمن ها در این بخش بسیار مهم است.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: مجموعه استانداری نیز از برنامه های هدفمند تشکل های مردم نهاد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی حمایت می کند.

مجوز چهار سمن جدید در خراسان‌شمالی صادر شد

رستمی در خصوص تاسیس تشکلی در حوزه آب و انرژی پاک، گفت: با توجه به شرایط موجود که شاهد ناترازی های انرژی، کمبود آب و خشکسالی هستیم، فعالیت فرهنگی و آموزشی تشکل های مردم نهاد در حوزه آب و انرژی های پاک بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

اکنون ۱۰۳ سازمان مردم نهاد (سمن) در بخش های گوناگون ازدواج، جوانان، جلوگیری از خشونت های خانوادگی، عفاف و حجاب و سلامت در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان مردم‌نهاد یا سمن‌ نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه میان مردم و قوای حاکم ایفا می‌کند، این نهادها در زمینه های گوناگون فعالیت می کنند که بهبود وضعیت محیط‌ زیست، تشویق گروه‌ها و مردم به رعایت حقوق بشر و بالا بردن سطح رفاه اقشار محروم و آسیب‌پذیر در زمره سرفصل های این سازمان ها قرار می گیرد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

جانشین فرمانده سپاه خراسان‌شمالی: مطالبه‌گری باید براساس عقلانیت باشد

سرهنگ پاسدار محمد براتی روز سه شنبه در نشست شورای راهبردی و مطالبات مردمی خراسان‌شمالی …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ