لزوم برگزاری پرشور مراسم یوم الله 13 آبان در یزد

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، اول آبان ماه در جلسه ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان ضمن تأکید بر برگزاری پرشور این مراسم گفت: با توجه به شرایط حساس منطقه مراسم یوم الله 13 آبان که روز مبارزه با استکبار جهانی و استکبارستیزی است باید با برنامه‌ریزی منسجم به صورت پرشور و باشکوه برگزار شود.

وی افزود: 13 آبان با سه حادثه مهم تبعید امام خمینی در سال 1342، روز دانش آموز در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 گره خورده و لازم است به این موضوعات مهم توجه شود تا همواره در اذهان ملت به ویژه نسل جوان زنده بماند.

امام جمعه یزد ادامه داد: با توجه به شرایط خاص منطقه و کشتار مردم مظلوم غزه و لبنان توسط رژیم صهیونیستی که با همراهی و حمایت همه جانبه استکبار جهانی در حال انجام است یوم الله 13 آبان امسال باید همراه با برنامه‌های تبیینی و کار رسانه‌ای گسترده برگزار شود.

وی به اهمیت کمک به مردم مقاوم غزه و لبنان اشاره کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرض دانستند وظیفه همه مسلمانان است که به جبهه مقاومت کمک کنند و همچنین همه مؤمنان وظیفه دارند در مساجد و حسینیه‌ها به طور مستمر برای پیروزی جبهه مقاومت و نابودی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی دعا کنند.

اسماعیل دهستانی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در مقطع حساسی قرار داریم و عملاً در جنگ با استکبار و رژیم منحوس و کودک‌کش اسرائیل هستیم گفت: گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان فرصتی مغتنم برای تبیین جنایت‌های جبهه استکبار و حمایت آمریکا و غرب از اسرائیل در کُشتار مردم بی‌دفاع غزه است که باید تلاش کنیم در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری، تولید محتوا و برگزاری یک مراسم باشکوه از این فرصت برای تبیین جنایت‌های جبهه استکبار استفاده کنیم.

 

دهستانی به آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به نقشه‌های شوم آمریکا به‌ویژه در ایامی مثل ۱۳ آبان تأکید کرد و افزود: در حال حاضر توطئه‌های این استکبار جهانی علیه نسل جوان کشور است و این موضوع باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان به‌خصوص آموزش و پرورش برای ایجاد روحیه حماسی و استکبار ستیزی در بین دانش آموزان قرار گیرد.

 

وی همچنین بر حضور پرشور و انقلابی آحاد مردم در کنار دانش آموزان و دانشجویان و ایجاد فضای حماسی و استکبار ستیزی در این مراسم تأکید کرد.

یادآور می‌شود برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، برگزاری جلسات تبیینی در مدارس و مساجد، عطرافشانی قبور شهدا، تجدید پیمان دانش آموزان با آرمان‌های امام و شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری پویش‌های مختلف، فضاسازی شهری و برگزاری راهپیمایی و تجمع از جمله اهم برنامه‌های یوم الله 13 آبان است.

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تجلیل از حافظان قرآن در خراسان‌شمالی

سیدناصر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی در گفت وگو با ایکنا …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ