رشد موفقیت های ورزشی آذربایجان غربی قابل توجه و شایسته تحسین است


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی سه شنبه شب در جمع مدیران حوزه ورزشی و ورزشکاران آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در این حوزه انجام شود، ارتقای روزافزون موفقیت ها و حفظ ونگهداری از سرمایه های ورزشی استان است.

وی اضافه کرد: تلاش روزافزون در تمامی زمینه ها ضروری است و در عرصه توسعه ورزش و افزایش افتخارات ورزشی نیز این تلاش باید مضاعف باشد.

وی اظهار کرد: ما باید از هیات های ورزشی، ورزشکاران و قهرمانان کشورمان حفظ و نگهداری کنیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ورزشکار قوی یکی از ضرورت های ایران قوی است که این امر نیز نیازمند حمایت و پشتیبانی بوده و مسوولان باید بر این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر توجه ویژه به ورزش همگانی تاکید کرد و ادامه داد: در این بخش با همکاری همه هیات ها و مسوولان دست در دست هم برای رشد ورزش همگانی تلاش کنید چرا که این بخش از ورزش شادابی و نشاط را در جامعه افزایش می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: توسعه ورزش همگانی موجب کاهش مشکلات جسمانی و روانی در مردم و اجتماع می شود و ما باید تلاش کنیم ورزش همگانی را بسط و گسترش بدهیم.

وی افزود: اهتمام رهبر معظم انقلاب در بخش ورزش همگانی و پیاده روی و کوه پیمایی نشان از اهمیت بخش همگانی ورزش است که در این خصوص باید از همه ظرفیت استفاده شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه به موضوع رعایت عدالت در ورزش اضافه کرد: در انتخاب ورزشکاران در تیم های ملی و تیم های استانی باید مراقب باشیم اصول درست انتخاب رعایت شود و کسانی که دارای استعداد و توانایی هستند و زمینه موفقیت در آنها دیده می شود، نباید در مسیر غلط انتخاب کنار گذاشته شوند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه ورزشکاران نماد یک کشور و فرهنگ هستند، اظهار کرد: باید دقت کنیم چرا که دشمن سعی دارد ورزش کشورمان را که ماهیت دینی و فرهنگ ایرانی اسلامی دارد، از مسیر خود خارج کند و ظرفیت های فرهنگی و دینی کشور و استان از طریق ورزشکاران در دنیا نشان داده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم در این دیدار با اشاره به موفقیت های ورزشکاران استان در رقابت های مختلف ملی، بین المللی، قاره ای و جهانی گفت: روزی نیست که ورزش استان در محافل کشوری و بین المللی مطرح نشود .

سجاد بیرامی افزود: در زمینه زیرساخت ها شاهد رشد بی نظیری در آذربایجان غربی هستیم که در طول ۴۵ سال گذشته بی سابقه بوده و در حال حاضر در سراسر استان و تمامی شهرستان ها چندین پروژه ورزشی در حال بهره برداری یا ساخت است و ما این امکانات و زیر ساخت ها را به مناطق کم برخوردار و روستای برده ایم که باعث رضایت مردم شده است .

وی اضافه کرد: در ورزش قهرمانی و برگزاری مسابقات و رویدادهای های بین المللی جزو استان های اول کشور هستیم که این امر با حمایت مسوولان استانی و تلاش هیات های ورزشی به دست آمده است.

وی اظهار کرد: در هفته تربیت بدنی امسال یک هزار و ۲۰۰ برنامه مختلف فرهنگی ورزشی برنامه ریزی شده که تاکنون اکثر برنامه ها به نحو احسن برگزار شده اند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر تمامی مسابقات و برنامه های ورزشی استان پیوست فرهنگی دارند و تمامی هیات های ما مسوولان فرهنگی داشته و اکثر مسابقات ما مزین به نام شهدا هستند.

بیرامی گفت: یکی از برنامه های شاخص ما برگزاری اجلاسیه شهدای ورزش کشور و شهید شاخص سال ۱۴۰۳ کشور شهید سعید شبان از آذربایجان غربی بود که با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شدیم .

در این نشست با اهدای لوح سپاسی از طرف جامعه ورزش و جوانان آذربایجان غربی از حجت الاسلام والمسلمین قریشی تجلیل شد.


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

تردد در جاده‌های آذربایجان‌غربی با وجود بارش روان است

ایرج دست نشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات لازم …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ