راه‌اندازی سامانه‌ آموزش‌ و مشاوره‌ آنلاین کنشگران فضای مجازی

سعید پورابوالقاسم رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازیسعید پورابوالقاسم، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در گفت‌وگو با ایکنا، به برنامه‌های این مرکز برای ارتقای توانمندی حضور فعالان مجازی کشور در این فضا اشاره کرد و گفت: کار ما توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی است. از آنجایی که رسانه‌ها و پلتفرم‌های مورد استفاده در کشور غالباً خارجی هستند و مطمئناً اختیار آنها در دست ما نیست، برای اینکه بتوانیم کنشگری صحیحی در این فضا شکل دهیم در تلاش هستیم دغدغه‌مندی کنشگران و جریان‌سازی توسط آنها را در حوزه فرهنگ‌سازی، ارتقای سواد فضای مجازی و آگاهی بخشی شکل ‌دهیم تا شاهد رخدادهای مثبتی در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: با ارتقای دغدغه‌مندی فعالان فضای مجازی کشور شرایط بهتر خواهد شد و این امکان فراهم می‌شود تا بتوانیم از همه فرصت‌ها استفاده و در پلتفرم‌ها و سوشن‌های خارجی اتفاق‌های مهمی را ایجاد کنیم.

پورابوالقاسم تصریح کرد: در حال انجام اقدامات مختلفی از جمله دغدغه‌سازی و برپایی پویش و رویداد هستیم تا کنشگری را فعال‌تر کنیم و سعی می‌کنیم میکرو‌ رسانه‌ها، انسان رسانه‌ها، فعالان و کنشگران فضای مجازی را آموزش دهیم تا بتوانیم به اهدافمان برسیم.

وی در پاسخ به این سؤال که زمانی که سید حسن نصرالله شهید شدند، بسیاری از پست‌های مربوط به این شهید در شبکه‌های اجتماعی توسط مسئولان این شبکه‌ها پاک می‌شد، آیا آموزش‌هایی را جهت عبور از این موانع برای فعالان فضای مجازی ارائه می‌دهید؟ گفت: از این اتفاق‌ها بسیار رخ داده و این اولین بار نیست؛ در زمان شهادت سردار سلیمانی نیز همین مسئله و محدودیت‌ها ایجاد شد که سعی کردیم آموزش‌هایی در زمینه عبور از این موانع ارائه کنیم. کنشگران این حوزه یاد گرفتند با یکسری از محدودیت‌ها که در محتواهایشان ایجاد می‌شود محتواهای خود را منتشر کنند و بازدید خوبی هم بگیرند. 

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی بر لزوم آموزش برای حضور فعال در فضای مجازی تأکید کرد و در پاسخ به این سؤال که اگر فردی هیچ اطلاعاتی نداشته باشد و بخواهد آموزش‌های شما را دریافت کند باید از چه طریقی اقدام کند؟ گفت: چهارمین نشست فعالان فضای مجازی را در سه محور برگزار کردیم و همه محتوای ما در سایت زینو موجود است. در حال طراحی و بارگذاری سامانه‌ای هستیم که بتوانیم آموزش‌ها و مشاوره‌های آنلاین نیز در این حوزه‌ها ارائه دهیم. 

انتهای پیام


منبع

درباره ی nasimerooyesh

مطلب پیشنهادی

فرصت کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان را قدر بدانیم

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌ …

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ